|
Post by callior on Jun 4, 2007 22:07:15 GMT 1
Fordi dukkene er ball jointede, og fordi det er en av yndlingsseriene mine ;D
Har du sett den? Lyst å se den? Hvis du har sett den; hva synes du?
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 5, 2007 0:25:31 GMT 1
Hmmm, så når jeg ikke har en anelse om hva du snakker om, er jeg helt på jordet da ? *fnis* Har du link (mangler ikke nysgjerrighet iaf *ler*)
|
|
|
Post by ziggy on Jun 5, 2007 1:00:52 GMT 1
Jeg har sett første sesongen av serien, men det har vi vel snakka om xD Jeg liker den kjempegodt. Det er en stund siden men den var ganske stilig. Og trist. Veldig søte animasjoner og.
|
|
|
Post by CHANGEME on Jun 5, 2007 7:15:51 GMT 1
Aww denne serien er kjempesøt.. I <3 it. Har begge sesongene et eller annet sted rundt her. Boxtorrents er min venn.
|
|
|
Post by callior on Jun 5, 2007 8:58:06 GMT 1
Hehe, kristin, du er ikke clueless bare fordi du ikke har sett den ^^ Her: en.wikipedia.org/wiki/Rozen_MaidenDet er en kjempesøt, ganske trist animeserie og mangaserie (jeg har bare sett animeen) om en gutt som bare låser seg inne på rommet sitt og som kjøper ting på nettet. En dag kjøper han en dukke (Shinku) og etter det forandrer livet sitt seg... Jeg synes serien er kjempenydelig også, arcalae. Men jeg gråt nesten når jeg så den siste sesongen! Jeg har kjempelyst på en Souseiseki og en Hina-Ichigo dukke... Ziggy: ja, de animasjonene er helt <3
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 5, 2007 15:34:55 GMT 1
Takk callior Vil sjekke ut mer.... er Outland stedet å lete kanskje ?
|
|
|
Post by callior on Jun 5, 2007 18:29:06 GMT 1
|
|
|
Post by skumring on Jun 5, 2007 18:48:55 GMT 1
Jeg har lasted ned animeen, men ikke fått tid til å se den enda, men jeg skal... snart, når jeg ikke har så mye å gjøre, nårenn det blir. Jeg har de tre første mangaene, og jeg har lest de. Og så har jeg 4 av de 7 Rozen Maiden Pullipene, og de resterende 3 har jeg forhåndsbestillt. Ja, jeg har falt hardt og dypt for denne serien i alle dens former.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 5, 2007 22:49:16 GMT 1
Får hoppe innom Outland nest gang jeg er i byen da Skumring; Laste ned ?? Hvor ? Ok, jeg kan søke selv altså, er bare lat i varmen
|
|
|
Post by callior on Jun 5, 2007 22:52:50 GMT 1
Jeg har noe så sinnsykt lyst på Pinky St. figurene som kommer ut med Rozen Maiden...
Men mest har jeg lyst på en liten, ball jointed Hina-Ichigo som jeg lager helt selv!
|
|
|
Post by ziggy on Jun 6, 2007 2:06:40 GMT 1
Jeg vil ha Pinky St. Hellsing jeg :< Laget ikke Volks noen fine Rozen Maiden dukker? Noen som har noen link?
|
|
|
Post by callior on Jun 6, 2007 8:48:39 GMT 1
Volks laget... Rozen Maiden dukker. Shinku og en til, men ansiktene ligner ikke på dukkene i serien
|
|
|
Post by skumring on Jun 7, 2007 8:53:24 GMT 1
Jeg kan sikkert brenne Rozen Maiden på DVD til de som vil ha den. Så lenge du betaler for dvd'en og porto.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 7, 2007 16:18:11 GMT 1
Definitivt interessert i det skumring !!! Hvor mye ? Eldstejenta og jeg skal sjekke ut mangaen, og om vi liker, vil vi prøve å samle ;D Krysser bare fingerene for at Outland har/kan skaffe...
|
|
|
Post by callior on Jun 7, 2007 21:52:17 GMT 1
Kristin: mens dere allerede er på Outland; sjekk ut Doll av Mitsukazu Mihara. Den er nok ikke for datra di, da den tar opp svært voksne temaer, men er en fantastisk fortelling med nydelige gothic lolita klær og småtriste "novelle" historier.
Det var faktisk første mangaen jeg kjøpte meg, da jeg begynte å lese bok to i en bokbutikk når jeg var i England og ikke klarte å legge den fra meg.
Serien handler om roboter, Dolls, som er menneskenes tjenere/barn/selskapsdamer/sexslaver/hushjelper... alt. Hvordan dokkene påvirker menneskene og igjen blir påvirket, og hvordan et enkelt selskap kontrollerer handelen. Interresant på mange nivåer for de som ikke skremmes bort av litt vold (dette gjelder egentlig mest den siste boken, om jeg ikke husker feil... men det er lenge siden jeg har lest dem!) ^^
|
|