Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 8, 2008 21:11:21 GMT 1
Paypal og jeg har vært kjempegode venner nå i et helt år, storkoset oss med å kjøpe verdens særheter og dilldall vi ikke trenger. Men nå vil den ikke la meg betale - spesielt NÅ som jeg skal betale for min første BJD! Noen som har opplevd noe lignende, en kjip Paypal som ikke vil sende penger? Hva andre "mellom-menn" finnes det der ute som jeg kan bruke for å betale for ting på nettet?
|
|
|
Post by callior on Jan 8, 2008 21:53:40 GMT 1
Gir den deg noen feilmelding? Har du sjekket om bankkontoen din fremdeles er knyttet til paypal, og at du har nok penger på kortet? Har du bekreftet kontoen? (En ikke-bekreftet konto kan ikke sende mer enn $100 i måneden eller så, noe som kan være en del av problemet.)
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 8, 2008 22:43:15 GMT 1
Gir den deg noen feilmelding? Har du sjekket om bankkontoen din fremdeles er knyttet til paypal, og at du har nok penger på kortet? Har du bekreftet kontoen? (En ikke-bekreftet konto kan ikke sende mer enn $100 i måneden eller så, noe som kan være en del av problemet.) Ikke mer en 100$ i måneden?? Shunks, skulle ha ventet med di dukke-klærne da... Ifølge kortet så har jeg kun 18kr igjen å bruke denne måneden. Nå forstår jeg det bedre, takk. Nå må jeg bare få verifisert det. Har du gjort det? Sto det på kontoutskriften som di sier det gjør? Krangla med banken ang det der, men så ikke de 15 kronene Paypal skulle ha, så er ikke registrert enda der.
|
|
|
Post by callior on Jan 8, 2008 23:26:03 GMT 1
Jeg har prøvd. Det fungerte ikke, da paypal trakk pengene uten å gi meg expansion-nummeret jeg trengte.
Jeg anbefaler deg å, hvis du er gammel nok, skaffe deg et kredittkort og bruke det til betalinger istedenfor. Det er tryggere enn paypal, da du kan gå til kredittkortselskapet og be dem trekke tilbake betalingen hvis du ikke mottar det du betaler for. Paypal derimot er ondskapen selv og gir null beskyttelse til kundene sine, dessverre. Hvis ikke, be en forelder pent om lov til å låne deres kredittkort, eller, hvis du våger å risikere så mye penger, overfør dem til paypal fra bankkontoen din og betal slik. Det kan hende at du må vente til neste måned, da.
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 8, 2008 23:31:44 GMT 1
Jeg har prøvd. Det fungerte ikke, da paypal trakk pengene uten å gi meg expansion-nummeret jeg trengte. Jeg anbefaler deg å, hvis du er gammel nok, skaffe deg et kredittkort og bruke det til betalinger istedenfor. Det er tryggere enn paypal, da du kan gå til kredittkortselskapet og be dem trekke tilbake betalingen hvis du ikke mottar det du betaler for. Paypal derimot er ondskapen selv og gir null beskyttelse til kundene sine, dessverre. Hvis ikke, be en forelder pent om lov til å låne deres kredittkort, eller, hvis du våger å risikere så mye penger, overfør dem til paypal fra bankkontoen din og betal slik. Det kan hende at du må vente til neste måned, da. Crap altså... Sukk. Har kredittkort da, siden man snart er 22, men kan ikke bruke den på Paypal, får sånn "banken din er slem og vil ikke at vi skal herje på den"-greie, så jeg får finne andre måter å betale på. Vil så ha fine dukken min! Di første klærne, skoene og håret kom idag, og jeg er såååå syk etter å kle dem på henne! <3 Fine Jack Skellington-sko også! Elsker eBay! X3
|
|
|
Post by callior on Jan 9, 2008 0:49:02 GMT 1
Hehe, hvor er det du skal kjøpe dukken fra? De fleste dukkeselskapene foretrekker faktisk at du betaler med kredittkort, så det kan hende det går greit.
|
|
|
Post by ravnsvart on Jan 9, 2008 1:17:19 GMT 1
Jeg lurer på om paypal har gjennomgått forandringer, dengang jeg verifiserte medlemskapet kostet det da ikke noe, og det var gjort i en fei? Jeg har brukt paypal i 6-7 år nå og hundrevis av ganger, med svært få problemer, bank i bordet. Jeg syns det er så lettvindt å bruke fremfor andre metoder, at jeg simpelthen unngår firmaer som ikke tar det. Kredittkort-betaling, er ikke det et svare leven hvor man må sende kopier av id etc osv? Nå kan jeg føye til at jeg aldri har forsøkt å få tilbake penger ved mislykkede transaksjoner, men jeg ser at flere har mistillit, og da må det jo være noen negative erfaringer.
Men, især med tanke på en paypal konto som lar deg sende ubegrenset av penger, virker det adskillig tryggere å ikke få lov til å bruke kreditt. Men man får jo ikke sendt betalinger gjennom paypal hvis det ikke er dekning på kontoen den er knyttet til (om jeg nå ikke misforstod 18 kr, hehe). En annen ting, hvis du har betalt for utvidelsesprogrammet uten å få det, synes jeg at du skal klage.
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 9, 2008 2:44:03 GMT 1
Hehe, hvor er det du skal kjøpe dukken fra? De fleste dukkeselskapene foretrekker faktisk at du betaler med kredittkort, så det kan hende det går greit. Skal kjøpe en AOD Rao fra en person på eBay. Håper snille, greie personen som har holdt ut i 3 dager med mine paypal-problemer ikke trekker henne tilbake. Får svar utpå morgenen når Kina er våken. ;P
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 9, 2008 2:47:18 GMT 1
Jeg lurer på om paypal har gjennomgått forandringer, dengang jeg verifiserte medlemskapet kostet det da ikke noe, og det var gjort i en fei? Jeg har brukt paypal i 6-7 år nå og hundrevis av ganger, med svært få problemer, bank i bordet. Jeg syns det er så lettvindt å bruke fremfor andre metoder, at jeg simpelthen unngår firmaer som ikke tar det. Kredittkort-betaling, er ikke det et svare leven hvor man må sende kopier av id etc osv? Nå kan jeg føye til at jeg aldri har forsøkt å få tilbake penger ved mislykkede transaksjoner, men jeg ser at flere har mistillit, og da må det jo være noen negative erfaringer. Men, især med tanke på en paypal konto som lar deg sende ubegrenset av penger, virker det adskillig tryggere å ikke få lov til å bruke kreditt. Men man får jo ikke sendt betalinger gjennom paypal hvis det ikke er dekning på kontoen den er knyttet til (om jeg nå ikke misforstod 18 kr, hehe). En annen ting, hvis du har betalt for utvidelsesprogrammet uten å få det, synes jeg at du skal klage. Bare vært på Paypal ett år jeg, så ikke så kjent med systemet der, men noe er forandret. Har godt handla over flere hundre dollar der før uten problemer, og først nå får jeg en sånn limit. Margteit! Særlig med tanke på hvor glad jeg er i denne "mellom-mann" opplegget. Ikke glad i å handle på nettet uten. Dekning er det på kontoen, har alltid noen tusenlapper i tilfelle jeg finner noe, så er så trist at Paypal ikke lar meg bruke dem på mitt store ønske!
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Jan 9, 2008 2:47:40 GMT 1
For meg virker alltid paypal, men jeg hadde litt problemer for et par år siden. Plutselig slutta paypal-kontoen min å fungere uten grunn. Det jeg egentlig måtte gjøre var å ta scan av ID og sende dem det ellernoe. Husker ikke helt hva det gjalt, men jeg ga heller kontoen opp. Gikk til banken og skaffet nytt visakort (dvs. nytt kort-nummer) og lagde ny konto. Det fungerte supert. Har ikke gjort noe spesielt med det for å sende mer enn 100 dollar i måneden. Du burde sende mail til paypal og høre om hvor problemet ligger. Eller sende mail til stedet du skal kjøpe dukken fra Det finnes flere andre "mellomstasjoner" for pengene dine, så hør med de du skal kjøpe fra. Så kan de kanskje hjelpe deg videre etter det. Hvis de kommer med noe tilsvarende paypal bør du google det før du lager konto med ditt kort.
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 9, 2008 3:40:04 GMT 1
For meg virker alltid paypal, men jeg hadde litt problemer for et par år siden. Plutselig slutta paypal-kontoen min å fungere uten grunn. Det jeg egentlig måtte gjøre var å ta scan av ID og sende dem det ellernoe. Husker ikke helt hva det gjalt, men jeg ga heller kontoen opp. Gikk til banken og skaffet nytt visakort (dvs. nytt kort-nummer) og lagde ny konto. Det fungerte supert. Har ikke gjort noe spesielt med det for å sende mer enn 100 dollar i måneden. Du burde sende mail til paypal og høre om hvor problemet ligger. Eller sende mail til stedet du skal kjøpe dukken fra Det finnes flere andre "mellomstasjoner" for pengene dine, så hør med de du skal kjøpe fra. Så kan de kanskje hjelpe deg videre etter det. Hvis de kommer med noe tilsvarende paypal bør du google det før du lager konto med ditt kort. Takk for tipset. Vurderte det med å endre konto og bruke kredittkortet mitt, men gebyrene går til gamlingene da. Tror ikke de trenger å vite mine shoppevaner. ;P Har spurt vedkommede om en annen betalingsmetode, så er spent hva som kommer fram. Gjør omtrent alt mulig for å få dukken min... Ei venninne av meg fikk knapt bruke sin Paypal en gang pga hun måtte ha verdifikasjon at det var henne osv, og alt det mølet hun gikk igjennom orker ikke jeg. Da får bare Paypal være da...
|
|
|
Post by callior on Jan 9, 2008 9:51:54 GMT 1
Grunnen til at jeg er så negativ til paypal er at jeg har hatt flere problemer med dem. De sperret kontoen min uten noen grunn, og når jeg forsøkte å finne ut hvorfor og muligens rette opp i det, fikk jeg bare tilsendt det ene "kjedebrevet" etter det andre. Kontoen min ble sperret, jeg mistet pengene jeg hadde på den og måtte lage en ny. Det + ganske mange historier om hvordan paypal har mokket opp ting for flere mennesker jeg kjenner i hobbyen har gjort meg ganske anti-paypal. Et alternativ å se inn i er google sin nye betalingsmåte. Jeg har ikke brukt den, så jeg aner dessverre ikke hvor god den er, men linken er her om du vil sjekke den ut. Hvis du ikke har gmail konto, får du bare pirke borti meg, jeg har alt for mange ubrukte invitasjoner
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 9, 2008 16:41:48 GMT 1
Grunnen til at jeg er så negativ til paypal er at jeg har hatt flere problemer med dem. De sperret kontoen min uten noen grunn, og når jeg forsøkte å finne ut hvorfor og muligens rette opp i det, fikk jeg bare tilsendt det ene "kjedebrevet" etter det andre. Kontoen min ble sperret, jeg mistet pengene jeg hadde på den og måtte lage en ny. Det + ganske mange historier om hvordan paypal har mokket opp ting for flere mennesker jeg kjenner i hobbyen har gjort meg ganske anti-paypal. Et alternativ å se inn i er google sin nye betalingsmåte. Jeg har ikke brukt den, så jeg aner dessverre ikke hvor god den er, men linken er her om du vil sjekke den ut. Hvis du ikke har gmail konto, får du bare pirke borti meg, jeg har alt for mange ubrukte invitasjoner Har fått betalt for jenta mi nå. Fine tingen som heter bank transfer. ;D Men blir nok kjipt med Paypal-en min i ustand når jeg skal shoppe senere. Får tenke ut noe... Men hjertelig takk for hjelpa. Blir nok å spamme her når Emily kommer.
|
|
|
Post by ravnsvart on Jan 9, 2008 18:16:36 GMT 1
Godt at du fikk ordnet betalingen om enn på annet vis.
Nå kom jeg forresten på noe, det finnes ikke noe slikt som et maksbeløp å sende i måneden med paypal- men når man har brukt kontoen en stund og tilsammen sendt 1000 dollar, må man utvide for å få lov til å bruke den ytterligere. Jeg husker bare ikke hvordan det ble gjort.
|
|
|
Post by siren on Jan 9, 2008 18:27:56 GMT 1
Når jeg verifiserte kontoen min (ikke så fryktelig lenge siden, to uker eller så) måtte jeg vente rundt fire til fem businessdager (det var midt i jula og netbanken min var på ferie), men så kunne jeg logge meg inn, sjekke alle transaksjoner og bak der Paypal hadde trukket meg 15kr stod det fire siffere. Jeg tastet inn numeret i verifiseringssloten på paypalsiden og det funket som en drøm^^
Dette er om du har nettbank vel og merke... jeg vet ikke hvordan det funker om du ikke har det.
|
|