|
Post by avnia on Dec 15, 2007 18:05:35 GMT 1
Tja...alle forstår vel hva det går ut på, men jeg har et bittelite problem med mnf kroppen min. Luts har strammet tråden så hard at jeg får ikke opp bakhodet. (og hun har sparket både meg og jamile et par ganger allerede) Og jeg i mitt smarte ess gkelmte å bestille ekstra tråd til henne
|
|
|
Post by skumring on Dec 15, 2007 19:36:01 GMT 1
Du får rund strikk på sybutikken. Hvis ikke så har jeg noen meter liggende og slenge. Er det ikke vrihode på den dukka? Hun har den nye halsen, ikke sant?
|
|
|
Post by avnia on Dec 15, 2007 19:51:41 GMT 1
MNF kropp, så hun har nok en gammel hals....jeg får komme meg på butikken i morgen å se om de har noe rund strikk
EDIT: Jeg fikk endelig av skalpen hennes...hun har vri kropp (DAMN) men her tviler jeg ei...jeg trenger en ny s krokså skal jeg få på henne det nye hodet
|
|
|
Post by callior on Dec 15, 2007 21:22:32 GMT 1
S kroker finnes på jernvarehandler. Hvis du ikke finner noen, kan jeg sikkert sende deg en (jeg har endelig funnet en butikk som har det, så jeg tar de med til Oslo i romjula om de ikke er utsolgt når jeg stikker for å kjøpe dem på mandag ) Kan du ta bildet av halsen? Er den med en slik ekstra resingreie som holder MNF hodet på? Og må du bruke den for Kid Delf hodet, eller må du ta den av? Jeg har ikke hatt noen MNF kropper, så jeg er desverre ganske blank
|
|
|
Post by avnia on Dec 15, 2007 22:12:34 GMT 1
Her er tre bilder Jeg visste at ejg måtte gjøre et eller annet for å få kroppen til å passe hodet, men jeg hadde ingen anelse om at de hadde en "skrynkapp"
|
|
|
Post by callior on Dec 15, 2007 23:18:50 GMT 1
Hvis du er sterk nok må du trekke opp hele den halsdingsen. Stikk en blyant eller noe lignende gjennom strikken i halsen for å holde den oppe og bytt så ut med en S-krok av passende størrelse. Så lenge den er stor nok til å holde hodet på plass (dvs. ikke falle gjennom nakkehullet) og liten nok til å passe inni hodet på dokka bør det passe. Hvis du ikke finner noe, kan du lage en selv av tykk ståltråd, eller bruke den runde greia på et nøkkelknippe, hvis det er plass. En ting som ofte gjør det lettere er å bruke en sykehustang (jeg var heldig og kunne stjele en fra pappa sist jeg var hjemme, hvis ikke er det flere dukkesider som selger noen, og du kan kanskje kjøpe det på apotek også... jeg vet ikke, for å være ærlig. Og hvis du ikke trenger den nakkedelen for å feste Kid Delf hodet, er jeg VELDIG interressert i å kjøpe en for å få hodet til Spurv til å sitte bedre på kroppen jeg har.
|
|
|
Post by skumring on Dec 16, 2007 1:19:43 GMT 1
Jepp, det er bare å ta av nakkeomformerdingsen og få fatt i en s-krok til å holde hodet på plass. Jeg har masse forskjellige s-kroker liggende hvis du trenger.
|
|
|
Post by avnia on Dec 16, 2007 14:18:51 GMT 1
Og hvis du ikke trenger den nakkedelen for å feste Kid Delf hodet, er jeg VELDIG interressert i å kjøpe en for å få hodet til Spurv til å sitte bedre på kroppen jeg har. Jeg trenger nok ikke den nakketingen, så du kan godt få den. Og sykehus tank har faren min masser av. Jeg prøvde å dra i strikken på hodet, men da "Klappet" kroppen sammen (instand foster stilling) så jeg tør ikke å gjøre det enda en gang
|
|
|
Post by callior on Dec 16, 2007 14:47:49 GMT 1
Hehe, hvis du kommer til Oslo i jula kan sikkert jeg eller skumring hjelpe deg med den kroppen. Og ikke vær redd for å plukke kroppen fra hverandre og sette den sammen igjen. Det er heldigvis lite man kan gjøre feil med en BJD så lenge man er forsiktig så ingen av delene blir skadet. Hvis du tør, kan du ta av føttene for å sørge for mindre spenning i strikken når du bytter ut nakkedingsen. Bare bind en tråd til hver av strikkene før du slipper dem løs inn i kroppen,så kan de lettere trekkes ut igjen når det riktige hodet er satt på.
|
|
|
Post by avnia on Dec 16, 2007 17:59:00 GMT 1
Hmm...har fått tredd kroppen...men så var det hodet.
Hodet til avlen min har litt liten nakkeåning, så da må jeg ta meg et valg....spisse nakken eller drive med litt uthulig av hodet
|
|
|
Post by callior on Dec 16, 2007 18:15:29 GMT 1
Jeg tror det skal være enklere å pusse ned på nakken enn det vil være å åpne hodet. Resin er veldig hardt å skjære i. ^^ Jeg gleder meg skikkelig til å se hvordan det blir når du er ferdig!
Hvis du er bekymra for at resinen i nakken blir for tynn er det bare å bygge opp med epoksy fra innsiden.
|
|
|
Post by avnia on Dec 16, 2007 18:28:23 GMT 1
Hmm...må nok lage meg en handleliste til i morgen: sykehustang, epoksy
|
|
|
Post by skumring on Dec 17, 2007 18:54:30 GMT 1
Bare for å være vrang, så ville jeg tatt litt sandpapir, 800 sånn ca., revet av en passe bit og tredd det på fingeren og pusset innsiden av halsåpningen i hodet slik at den passer til halsen. Bare sånn i tilfelle du senere vil ha et annet hode på kroppen, så sitter ikke det for løst. Og resin er lett å skjære i med en tapet klikk-klikk kniv. Når det gjelder strikkitredning så pleier jeg bruke en lang, sterk tråd og en gammel utbrukt kulepennhylse til å tre gjennom strikken hvis jeg trenger at den holder seg på plass uten at jeg skal holde i den.
|
|
|
Post by avnia on Dec 17, 2007 20:11:17 GMT 1
Jeg har nå filet på halsen til alven min......og det overbeskyttende nervøse meg vil ikke file mer, i redsel for at halsen skal bryte sammen Jg ga henne også en søt liten "paint bh" for at hun ikke skal bli huket a photobuckets sensur *Kose alven*
|
|
|
Post by skumring on Dec 17, 2007 20:37:46 GMT 1
Fiine alven. Mere alv! Mere alv! *Dunke nevene i bordet*
|
|