|
Post by callior on May 25, 2007 21:05:34 GMT 1
Jo større jo bedre? Mange som har startet med Minier som prøvedukker og så gått oppover i størrelse? Eller ned? Eller holdt seg der man startet?
Personlig begynte jeg med Mini, kjøpte så en Tiny som etter litt ignorering og litt destruksjon gikk vidre til Sha og kjøpte nok en Mini. Det er grusomt mange store dukker, men jeg har funnet størrelsen for meg. Det er skjeldent, da de fleste pleier å enten holde seg til tinys eller ha en blanding av minier og store, slik jeg har forstått det...
|
|
|
Post by skumring on May 25, 2007 23:13:09 GMT 1
Jeg begynnte med å forelske meg i Juri-05 og Hound. Deretter kom Tish og I-Ra. Alle er SD, men etter å ha blitt utsatt for en hel gjeng med Msd'er på DollConN og innsett at det kanskje ikke er så vanskellig å lage klær til de alikevel har jeg nå lagt min elsk på Peru som er en MSD. Men jeg har en svakhet for de store dukkene, det må jeg innrømme, og jeg kunne sikkert tenke meg å ha en enda større dukke også.
Tiny er jeg dog litt usikker på, det tror jeg virkelig blir for smått å sy til, men hvem vet, kanskje en gang... jeg har jo sett en tiny jeg faktisk likte... foreløbig er det ingen som vet hvordan man kan bestille den, heldigvis får jeg si.
Jeg tror vel egentlig ikke det går på størrelse, men på hva jeg liker, og jeg liker best et voksent ansikt og kropp. Og det er det ikke mange Tinyer som har.
|
|
|
Post by PeterPanSyndrome on May 25, 2007 23:21:41 GMT 1
Min første dukke var den mest tiny a tinier, Akiko min Orient Doll Ui, derefter købte jeg så en SD og overvejer ikke at købe endnu en tiny på 12cm, Akiko er noget specielt og det skal hun altid være, hun skal være min eneste ene. Da hun er væk for at få sit første face-up nu føler jeg mig næsten helt forladt, hun betyder virkelig mere for mig end jeg selv ved
|
|
|
Post by Katia on May 25, 2007 23:54:02 GMT 1
Hehe jeg er nok lidt omvendt af de fleste så ^^' Jeg startede med en SD størrelse som jeg lavede til en hybrid (dillui + cp hybrid). Efter 1 måned med SD fandt jeg ud af at der fandtes noget så nuttet som tinies, og indtil nu har jeg i alt haft 6 tinies som er kommet og gået ^^' Men jeg går så ikke efter princippet "jo større jo bedre", men jeg elsker sådan set alle størrelser da det kan give dukkerne forskellige karakter træk, og enten barnlige eller mere modne personligheder. (Selvom alle mine nu er temmelig barnlige alligevel, uanset størrelse ^^')
Min rækkefølge: SD > Tiny > Tiny > SD13 > Tiny > SD13 > Tiny > Tiny > MSD > MSD .. Tehehe ^^'' Jeg prøver lidt af hvert, og elsker alle størrelser lige meget <3
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on May 26, 2007 8:09:57 GMT 1
Jeg begynte med en SD13 og har stortsett holdt meg i den størrelsen. 'Niah og Thad er minier, men de er ment til å være barn. Og Terra, en Orient Doll Ji, er en dukke for en av de andre dukkene mine.
Jeg har vage planer for en mini til, som også er et barn, men ellers er det helst den store størrelsen jeg går for. Venter på en Hound nå, og jeg planlegger en SA Saint i fremtiden. Har også vanvittig lyst på en SD16 Yukinojou, men det kommer nok aldri til å skje med de prisene han går for.
|
|
|
Post by ziggy on May 29, 2007 15:17:25 GMT 1
Jeg tenkte først jeg skulle skaffe meg en mini fordi det var billigere for å være helt ærlig. Jeg hadde veldig lyst på en tender zen jente:)
However, jeg ble forelska i Lishe, og jeg ville heller ha en større dukke. Jeg skaffet meg jo Lishe da, men etterhvert fikk jeg tvillingene og jeg liker dem også. Liker både små og store:D
Er ikke sånn kjempeglad i de bittesmå da >_>
|
|
|
Post by kristinkreations on May 29, 2007 15:54:13 GMT 1
*fnis* Jeg tror jeg er motsatt av de fleste her. Ikke at jeg har "hands-on" erfaring med bjd's, men generellt har dukkene i samlingen min blitt mindre og mindre, og dyrere og dyrere Jeg liker å se bilder av de "voksne" dukkene, men kan egentlig ikke tenke meg å eie en, uansett størrelse. De mer umodne mini'ene kan kanskje friste meg med tiden, men det er det barnlige, og den lille størrelsen, som tiltaler meg mest, og dermed blir tiny et naturlig valg. Men jeg vet ikke om de aller minste er noe for meg, som Lati White, Naripon, OD So osv... Jeg har en forkjærlighet for 15-30 cm høye dukker, både å håndtere og lage klær til
|
|