|
Moter
Jun 5, 2007 17:17:03 GMT 1
Post by avnia on Jun 5, 2007 17:17:03 GMT 1
Jeg bare lurte på hva slags klær dere lager/kjøper til dukkene. Jeg synes fantasy og lolita/goth er finest (men det er min mening) Har også laget historiske kostymer....men de er mer til de mindre (1/6 skala)
|
|
|
Moter
Jun 5, 2007 18:25:45 GMT 1
Post by callior on Jun 5, 2007 18:25:45 GMT 1
Jeg har veldig lyst på et gothloli antrekk til Spurv, men stilen hennes er egentlig bare... fargerik, mismatched og morsom. Rasmus er mer rockete med flærrede bukser og slikt... Han skal også få et gothloli antrekk en vakker dag, da. Inspirert av Doll-bøkene, som har kjempefine klær.
Jeg elsker historiske antrekk. Når jeg en vakker dag får et kjønn og en kropp til alvehodet mitt skal han/hun mest sannsynlig bare gå i middelalderantrekk. ^^
|
|
|
Moter
Jun 5, 2007 18:37:29 GMT 1
Post by skumring on Jun 5, 2007 18:37:29 GMT 1
Tja, mine har altmulig fra fantasy til hverdagsklær du kunne sett noen gå på gata med. Jeg faller mest for god design og fine sømmer og det som er litt anderledes, men har ikke hatt råd til å kjøpe noe klær til de enda, så det er mest hjemmelagde greier for min del.
|
|
|
Moter
Jun 5, 2007 22:13:33 GMT 1
Post by ziggy on Jun 5, 2007 22:13:33 GMT 1
Jeg liker ting som ser mismatched ut, og ting som ser vintage ut. Uma har hatt flere perioder der jeg har kjøpt forskjellige ting, men nå har jeg på en måte bestemt meg for en type stil som jeg liker, med store skjørt og kjoler, ting som ikke helt passer sammen og ting som ser gamle ut. Litt ballerina inspirert.
De to små dukkene mine har jeg på en måte ikke helt bestemt meg for. Liker ting som ser ut som gammeldagse barneklær veldig godt. Men på den andre siden syns jeg klær som ser ut som moderne barneklær/ungdomsklær også er veldig søtt.
|
|
|
Moter
Jun 5, 2007 22:46:37 GMT 1
Post by kristinkreations on Jun 5, 2007 22:46:37 GMT 1
Hehe, ting som ikke riktig passer sammen beskriver vel det jeg liker også. Når jeg ser bilder av en perfekt stilmessig, velkledd dukke, uansett stil, så blir det litt sånn glossy moteblad-følelse i meg Uansett om det er punk, Loligoth, eller rein mote (fashion), men så er jeg ingen moteløve selv heller... Jeg bruker ofte gubben og ungene for å sjekke om ting går sammen i et antrekk, eller hva som ser kult ut. Godt med litt objektiv hjelp *fnis* Når jeg lager noe, og det er jo for "barn" (dukker i barneformat altså), så blir det enten eller, hvis det er mitt eget, fri fantasi, blir det gjerne fargerikt, lag på lag, forskjellige teknikker blandet osv, men når jeg lager på bestilling, og det meste selges til USA, blir det bestillt mest heklet i pasteller, matchende plagg, lacy, "liten pike i søndagskjole"-greier... så jeg prøver virkelig hardt å unngå å gjøre custom orders (blir det spesial bestilling på norsk ?) På den annen side, man må jo ha penger å bruke på mer dukker *sukk*
|
|
|
Moter
Jun 6, 2007 7:10:09 GMT 1
Post by CHANGEME on Jun 6, 2007 7:10:09 GMT 1
Hmm jeg har vel mest hverdagsklær fra "virkeligheten" til dokkene mine, olabukser og t-skjorter og denslags men også f.x et loli/ouji sett til tvillingene. (Håper kjolen passer på ny kropp også.. hmm) Og kimono og fancy kjoler. Og mest punk/goth sko og støvler. Så litt blandings her også. Og de fine strikkegenserne farmor har laget <3
|
|
|
Moter
Jun 6, 2007 8:48:53 GMT 1
Post by Shaded Mazoku on Jun 6, 2007 8:48:53 GMT 1
Tja... 'Dina, Haze og Matai er i hovedsak inspirert av jrock i stilen, da, så det er mye av den slags der. 'Dina er stort sett i gothic aristocrat stil mens de to andre er mer moderne. Cha er temmelig hverdagslig i stil. Litt "nabogutt" typen. Tvillingene er forholdsvis ouji/kodona i stilen, med litt punk og hverdag blandet inn. Dusk går enten i kapper ala trollmann, i tre-delt dress, eller i laboratorie frakk, etter hva han gjør (og når han er, siden han er "temporally displaced") den dagen.
Fandom-gjengen er tatt fra fantasy verdener, da, så de er mye mer fantasy inspirert enn de andre. Spesiellt Flea, Magus og Lucca, som kommer fra en ren fantasy verden. Leo og Kefkas verden er mer steampunk-aktig, så den er en slags miks av fantasy og viktoriansk/edwardian Europa i stil. Ikke at man ser det på Kefka, som har en stil som best kan kalles gal pierrot. Leo er mer militær i stilen, med viktoriansk hverdag når han er "off duty".
|
|
|
Moter
Feb 5, 2008 17:41:43 GMT 1
Post by avnia on Feb 5, 2008 17:41:43 GMT 1
Lurer bare på hva interessen er for hatter...rettere sakt poke bonnets ( kysehatt ^^ snæksent ord må jeg si) Noe slikt, bare i en mer lolita aktig stil, noe mer sliktJeg drev å snusket rundt på doa etter et eller annet jeg kunne tjene penger på, og som er gøy å lage...og det er ingen som lager bonnets. Jeg snakker ikke om den myke stoff typen du får med ved kjøp av lolita tøy, men en stivere type...helst pyntet med blomster, bær, bånd, blonder, osv, osv......de av dere som har sett hodebåndene jeg lager skjønner nok hva jeg mener. Driver å lager min første nå...ganske gøy egentlig. Skal se om jeg får opp et bilde i dag (rettere sakt, det skal komme opp et bilde i dag ^^). og jeg lurer bare på hva folk er villig til å betale for noe slikt (og går det under clothing, eller accesories?)
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Moter
Feb 5, 2008 20:43:04 GMT 1
Post by Belladriel on Feb 5, 2008 20:43:04 GMT 1
Lolita er slik en lekker stil. Har bestilt en gothic loli kjole til Emily, og gleder meg stort! Må vente tålmodig på begge, for det er nyttår i Kina, og posten blir forsinket med en uke eller mer... Jeg rådigger cyper-punk, steampunk, rave og fantasy også. Og cosplay, skal kjøpe en Suiseiseki-kjole til Emily, selv om det kommer totalt til å kræsje med stilen hennes, men vil eie! Kanskje om jeg kjøper en mørk brun parykk med lange krøller og rosa striper i så vil hun bruke den. Smiske med fashion-bevisste dukken som kun vil gå i det jeg går i, sort og rosa. ;D Skulle vært mer visual-kei og j-rock klær ute på dukkemarkedet, særli for oss som foretrekker mini-dollfie...
|
|
Totchi
Tiny
You can not run from rock! Hellcatpunks.com
|
Moter
Feb 5, 2008 22:02:03 GMT 1
Post by Totchi on Feb 5, 2008 22:02:03 GMT 1
Jeg er nokk på tegnebord stadiet når det gjelder klær hehe... -.-' Men det går i fantasy,punk,visual kei og kansje litt oshare kei. Å om jeg kjøper meg en jente så blir det mye MYE lolita (skal prøve å kopiere noen klær fra KERA også, mange fine klær der<3)
|
|