|
Post by kristinkreations on Jun 24, 2007 1:15:04 GMT 1
Noen som vet hvor/hvordan man får tak i sånt her i landet Spraybokser er ulovlig å importere/få tilsendt, og jeg vil ikke ha bråk med tollen, trikser dem nok som det er
|
|
|
Post by skumring on Jun 24, 2007 11:27:31 GMT 1
Jeg har sjekket alle steder jeg kan komme på, men har ikke funnet noe som er brukbart.
|
|
|
Post by callior on Jun 24, 2007 15:21:35 GMT 1
Sha!
Nei, jeg aner for å være ærlig ikke. Skumring... har du sjekket Neotokyo gutta? Alt jeg vet er at sprayflasker på fly kan eksplodere, og ofte må sendes som spesialgods (= KJEMPEDYRT).
Men på noen sider jeg har lett etter testors på har de nevnt at det brukes til modellbygging, så kanskje en butikk for modellfly eller modelltog har det. Jeg har forsøkt med den sprayen man bruker på Warcraft figurer, men den er skikkelig shiney, og en random matt lakk jeg kjøpte på en "mekke hjemme butikk" (tapeter, maling osv.) som faktisk fungerer merkelig godt. Sprayflaska ble ødelagd (tuten) etter en sprayrunde, men jeg synes den dekker bra og det står på at den egner seg for resin.
Jeg må nesten kjøpe en ny flaske for å lakke Spurv også... *pønsker*
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 24, 2007 19:22:22 GMT 1
Jeg fant en sånn modellfly++ side som førte en masse Testor's greier, men ikke dull coat Jeg tenkte på sånn spraylakk man bruker på pastellkritt på papir ? Men fra mine gamle dager husker jeg at den var dyr, så man brukte like godt muttern's hårspray til å coate med... og da er det kanskje ikke noe for resin, den dre pastellkritt greia.. *sukk* Hvis du finner noe navn, eller no' på sprayen din callior, gidder du å si ifra ? Så skal jeg tråle litt rundt i sommer, finner jeg noe poster jeg det her. På Panduro kanskje...
|
|
|
Post by callior on Jun 24, 2007 21:39:53 GMT 1
jeg har den ødelagde boksen i Bergen, så jeg skal bare legge den til på lista over "ting jeg må fikse i August", for det er desverre først da jeg kommer meg opp dit.
Jeg tror spesialbutikker er bedre enn Panduro, siden Panduro er veldig "mainstream hobbier"... men det er jo verdt et forsøk! Si ifra om du finner noe ^^
|
|
|
Post by skumring on Jun 25, 2007 12:24:32 GMT 1
Skal sjekke neotokyo neste gang jeg er innom. Har sjekket på 3-4 modellbutikker her i byen, men de har ikke hatt noe brukbart. Panduro har ikke noe brukbart såvidt meg bekjent, jeg skal sjekke de andre leverandørene jeg har kataloger fra også. Jeg har prøvd å ta kontakt med produsenten av msc, men de svarer ikke på mail, så jeg tror jeg må sende et brev, jeg tror de har en stor importør i Tyskland ihvertfall.
|
|
|
Post by callior on Jun 25, 2007 15:06:00 GMT 1
Mhm, det er vel en heller større BJD butikk i Tyskland... eller roter jeg nå? ^^
|
|
|
Post by skumring on Jun 28, 2007 11:55:40 GMT 1
jo, men det er ikke den jeg mener, jeg snakker om en importør av mr. color produktene.
|
|
|
Post by callior on Jun 28, 2007 20:25:01 GMT 1
Ah, da skjønner jeg! *er litt treg for tiden ^^*
|
|
|
Post by skumring on Jun 30, 2007 19:56:52 GMT 1
Har vært på Neotokyo og bedt de om å sjekke om de har mulighet for å bestille msc.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jul 4, 2007 21:04:49 GMT 1
Var innom Outland idag, og fyren bak disken visste godt hva MSC var, men ingen her i Norge seller det (Ingen som gidder å gjøre papirarbeidet for å få importert det, var ordrett hva han sa). En hobbybutikk i Sverige brukte å ha det "før", men ellers handlet han fra "japanhobby" eller no' (I usa tror jeg) Og ikke visste han om noen brukbare alternativer å få tak i her i landet heller Han kjente faktisk til Testors også...lurer på hva fyren driver med for en hobby jeg nå *ler* De hadde Rozen Maiden da, så nå skal vi lese den første på ferietur ;D
|
|
|
Post by callior on Jul 4, 2007 21:12:53 GMT 1
Hehe, yay for rozen maiden, og jeg lurer veldig på hvilke figurer han maler... for det må nesten nødt å være miniatyrer eller japanske resinfigurer for ham å vite både om testors og msc... ^^
|
|
|
Post by kristinkreations on Jul 4, 2007 21:18:51 GMT 1
eller kanskje bjd's Veldig søt liten fyr også *fnis* De hadde ikke nr. 2 , bare 1, 3 og 4.... hvor mange er det egentlig ? De får inn siden da, det var en serie de har fast. Jeg spurte ikke om Doll jeg
|
|
|
Post by skumring on Jul 5, 2007 11:28:36 GMT 1
Alle mulige slags miniatyrer bruker MSC, fly, biler, båter, tog, de er og lagd av resin innimellom, ikke bare plast. Det er en butikk i Stockholm som fører MSC, de får inn en eske med 6 spraybokser i slutten av juli var det vel, og de har Mr Color maling også, og aller best de har postordre og sender til Norge. Jeg har lagt inn en bestilling på msc der, men er ikke helt sikker på om jeg bare kunne bestille en boks, eller måtte ta hele esken med 6 stk. Hvis jeg ender opp med en hel eske, så selger jeg nok noen av de videre, det er grenser for hvor mye msc jeg trenger Du finner de her: www.rebell.com/ De har postordre, men du kan også besøke den fysiske butikken. Adressen er: Råsundavägen 112 i Solna. Öppettider: Tisdagar 16.00 till 19.00. Lördagar 10.00 till 14.00.[/url]
|
|
|
Post by kristinkreations on Jul 5, 2007 12:29:58 GMT 1
Gode nyheter ! Om du må ta hele esken er jeg/vi int, i en boks
|
|