|
Post by skumring on Jun 28, 2007 17:56:57 GMT 1
Nå blir det fart i sakene. Vi får vår egen webside for bjd i Norge.
Jeg har registrert bjd.no, og er i ferd med å lage layout og design til siden vår.
Hva synes dere er viktig å få med på disse sidene? Er det noen som har lyst til å skrive artikler, historier eller DIY tutorials? Kom med forslag!
Vær med på å bygge opp sidene våre slik at de er klare til å vises frem på leketøys og dukkemessen til høsten.
Alle mulige bidrag tas imot med stor takk, vi har masse plass å fylle, så slipp kreativiteten løs og sett i gang.
|
|
|
Post by callior on Jun 28, 2007 20:24:38 GMT 1
Jeg har veldig lyst å skrive en artikkel om historien til leddete dukker, både i Europa og Asia. Det vil selvfølgelig være litt frem i tid, men jeg skal se om jeg klarer å finne noe om det enten her eller der. Jeg kan også ta på meg og skrive litt kort om noen av de forskjellige selskapene som er der ute, men om noen har mer erfaring enn meg så vil jeg sette pris på enten feedback eller at du tar artikkelen ^^ Selskaper som Dream of Doll har jeg fulgt siden jeg ble med i hobbyen mens andre, som Soom og Dollmore kan jeg knapt fortelle deg hva lager En kort liste over boards kan jeg sikkert også ordne. Men den blir KORT, dvs. en setning eller to om hvert board. Skal bidrag postes her, sendes til deg eller hva foretrekker du?
|
|
|
Post by skumring on Jun 28, 2007 20:32:23 GMT 1
Jeg har noe materiale/linker til historie du kan få dersom du vil jobbe med det.
Selskaper, fint, den er din! Boards, fint, den er din!
Bidrag kan både postes her og sendes til meg, så vet alle hva som finnes fra før.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jun 29, 2007 11:24:27 GMT 1
Tja... Hvis du kan vente litt over en måned kan jeg alltids lage en tutorial om hvordan jeg gjør faceups. Jeg er ikke den beste artisten rundt, men de grunnleggende ideene kan vel være greit å få ned på "papir". Ellers... ...Vel, jeg har en "hvordan lage et rask sjal til dukken din" tutorial et eller annet sted.
|
|
|
Post by callior on Jun 29, 2007 11:58:25 GMT 1
Har du tid, er vel du den jeg vet om i Norge med mest erfaring fra Volks FCS, så om du gidder skrive noe om det, Sha...?
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jun 29, 2007 18:10:22 GMT 1
Vet ikke hvor mye nytte det er, tatt i betrakting at de to første var gjennom Domuya, og de tar ikke FCS ordrer lengre, og den siste var et helvete.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 29, 2007 21:29:33 GMT 1
Aner ikke hva jeg kan bidra med... Men jeg vil gjerne !! ;D ;D
|
|
|
Post by skumring on Jun 30, 2007 19:40:41 GMT 1
Sha! Faceup og sjal tutorials er absolutt velkomment.
Kristin! Hva med strikkeoppskrifter? Eller hva med et strikkekurs for de av oss som er helt på jordet når det gjelder strikking?
Sånn generellt så er layouten underveis, siden er flyttet over til riktig host, og vi kan sikkert få opp en midlertidig litt småkjedelig side om noen dager hvis vi vil det, men da trenger jeg noen til å skrive en liten introduksjonssnutt. En liten tekst om hva denne siden er om, litt velkommen og hei på deg her er vi tekst. Og så legger vi opp en link til forumet her foreløbig. Noen som vil påta seg det?
Angående forum, så er jeg i dialog med DW om hvilken software vi skal bruke, og det ser ut til at den beste løsningen er å bruke freeware som ligner på det som DoA bruker, bare at det er gratis.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 30, 2007 21:02:05 GMT 1
Uuhhmm, og jeg som ikke bruker oppskrifter *fnis* Enkle steg for steg basiske "strikke kurs" finns på nettet også.. Men jeg kan se hva jeg får til med litt tid og fantasi
|
|
|
Post by skumring on Jul 5, 2007 14:37:40 GMT 1
Ok, I dag har jeg satt meg ned og lagd et kjappt layout til forumet på bjd.no. Forsiden og følgelig også infosidene kommer til å se bittelitt anderledes ut, men dette er hvordan jeg ser for meg forumet. tenkte at dere kom til å henge mest på forumet, og dermed var mest spent på hvordan det kan se ut. Litt anderledes blir det jo siden vi bruker en annen software enn her, men i hovedsak så vil det bli skinnet slik dersom ingen av dere har sterke motforestillinger mot grønt. Det er ihvertfall ikke neonrosa. Den überflotte illustrasjonen har vi fått fra marti på DoA i bytte mot en nunofiltkjole jeg skal lage til henne. Marti lager fantastisk kunst og driver det polske bjd forumet. du finner henne her: www.denofangels.com/forums/member.php?u=657 marti.presents.pl/Dette er hva vi fikk fra marti, tre bannere og et flott bilde. Nydelig synes jeg, håper dere er enige.
|
|
|
Post by callior on Jul 5, 2007 14:48:34 GMT 1
Dette ser fantastisk ut! Jeg har lagt min elsk på banner nummer to, og liker virkelig den grønne layouten!
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jul 5, 2007 15:36:12 GMT 1
Det ser skikkelig flott ut! Dette er der man kommer med "grønt er skjønt, er det ikke? *ler* Marti har en flott stil. Forøvrig, dette er den sjal tutorialen jeg nevnte. Hvis den er interessant for siden er det ikke noe problem å oversette den.
|
|
|
Post by skumring on Jul 5, 2007 15:49:03 GMT 1
Sha! Super fingerstrikke tutorial, den er fin å ha på siden, enkel og grei.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jul 5, 2007 16:54:10 GMT 1
Bannere og bilde er superlekre !!!
Fargeskjemaet på forumet er perfekt også, liker grønt jeg ;D
|
|
|
Post by aangell on Jul 8, 2007 19:40:55 GMT 1
De grønne bannerne ser nydlige ut, banner nummer 2 var min favoritt (^_^)
|
|