|
Post by kristinkreations on Aug 17, 2007 16:18:25 GMT 1
Ok, så jeg er sur. Veeeeldig sur Dukkene fra Bobobie ble sendt med DHL, mitt valg. Det var ganske mye billigere enn EMS. Så det ut som... Et par dager etter at Dennis hadde sendt pakken fikk han beskjed fra DHL om at jeg bodde i et avsidesliggende område (Remote area) i følge DHL, og at jeg måtte betale et ekstra gebyr for "Remote area". Jeg betalte, (med en beskjed om at jeg faktisk bor ganske sentralt. Trondheim sentrum er ikke regnet som avsides i følge DHL, og det tar 10-15 minutter å kjøre hit !!) og pakken fortsetter sin ferd. Ca to døgn brukte pakken fra den forlot oppsamlingsplassen i Kina til Oslo. Trackingen fungerte fint, alt så bra ut. Så plutselig står det at jeg må ta kontakt med DHL ang. adresseinformasjon, de klarte faktisk ikke å lese riktig på pakken, og dermed ble den holdt igjen i Oslo. Via e-mail bekreftet jeg adressen min, og det tok ikke mindre enn TO døgn før de oppdaterte det. Og så får jeg beskjed om at om enda tre døgn kommer den KANSKJE hit. Og trackingen sier fortsatt at de trenger adressinformasjon What the F DHL funker kanskje bra mellom land, men INNAD i Norge, nope... (Og til opplysning, det er ingen i hele landet som heter det samme som meg, postnummer OG poststed hadde de riktig, det var EN bokstav feil i gatenavnet !!) Mitt råd er; ikke bruk DHL ! De er trege og yter elendig service !!! *går en tur for å få ned blodtrykket*
|
|
|
Post by callior on Aug 17, 2007 20:17:42 GMT 1
ALDRI bruk DHL. Det er en egen tråd på det på Den of Demons også om hvor totalt håpløse de er. Utrolig kjedelig at du måtte oppleve det (og jeg skjønner meg fremdeles ikke på hvordan TRONDHEIM kan være avsidesliggende. Lurer på hvor mye man må betale når man faktisk bor avsidesliggende!?!)
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 17, 2007 20:36:33 GMT 1
Hehe, den tråden skulle jeg lest !!...for et par mnd. siden. Altså, jeg HATER å vente, og jeg har ventet nok (med vilje) på denne, + at det er jentenes dukker oppi også, så det blir dobbelt, trippelt blæææ å vente. Forestill deg TRE som venter like utålmodig på samme pakke Trondheim (som i postnummer med TRONDHEIM etter) er ikke avsides, men Jakobsli er... *sukk* Fins sikkert bydeler med annet postnummer og navn i Bergen også, de er nok avsides de også... Men det er jo DHL internasjonalt. At de som sitter i OSLO ikke kunne sendt den til meg, med en bokstav feil i gatenavnet, DET fatter ikke jeg Og, takk for sympatien !! Alt hjelper akkurat nå ;D
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 20, 2007 16:06:17 GMT 1
Mandag ettermiddag (17.06) og forsatt ingen levering fra DHL I morgen ringer jeg dem...
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 21, 2007 15:27:10 GMT 1
Oppdaterer denne tråden jeg, til skrekk og advarsel Ingen pakke i løpet av formiddagen idag heller, så jeg ringte DHL kundeservice. Første gangen ble samtalen brutt.... Andre gangen fikk jeg snakket med noen som sa at; "det står på data'n at den muligens vil bli levert 21. august" (I dag !!) Men hun skulle sette meg over til "Anne" some jobbet med det. "Anne" tok ikke telefonen... Tredje gangen sa personen at hun skulle få tak i "Anne" for meg. Etter endel venting * sett inn 5 minutter med biiip, biiiip, biiip her* fikk jeg snakket med "Anne" som sa at pakken skulle sendes ut med sjåføren i morgen (what the ) og at han hadde tlf. nr mitt så han ringte før han kom. "Er du hjemme i morgen da? " spurte "Anne". Har jeg noe valg, svarte jeg... Så det blir til at min kjære leter opp lageret og henter pakken personlig i morgen, jeg orker ikke å sitte her en hel dag til for å vente på noe som sannsynligvis kommer Jeg holder fortsatt fingre og tær krysset for at alt er helt, og i orden, med pakken min..
|
|
|
Post by callior on Aug 21, 2007 19:57:43 GMT 1
Det der er helt UTROLIG. At det går ann å ha et seriøst selskap som behandler kundene sine slik *rister på hodet*
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 21, 2007 20:58:17 GMT 1
Jupp, utrolig er ordet. Og gjett om de skal få høre det, når jeg bare har resin-barna trygt hjemme !! DHL int. skal få så ørene flagrer *ler* Det der "remote area"-gebyret skal jeg be om å få igjen også, siden pakken aldri har blitt sendt til noe "remote area" (Ikke at jeg tror noe særlig på det, men man må jo prøve) Og stakkars Dennis sitter i Kina og er kjempebekymret og lei seg, det har vært bare rot med den her sendingen.
|
|
|
Post by avnia on Aug 21, 2007 21:38:52 GMT 1
Hmmm....har opplevd sånt rot jeg å. Men det var kun med posten
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 22, 2007 10:18:42 GMT 1
Ooooog, motsatt av det som var avtalt i går, kom pakken på døren i dag kl. 10.00 Ikke at jeg ikke er glad for å ha dem hjemme altså !! Alt var perfekt og akkurat som det skulle *phew* Bilder kommer senere
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Aug 22, 2007 11:06:24 GMT 1
Godt å høre at de er trygt hjemme, men DHL skulle virkelig hatt et kakk i hodet, tydeligvis.
Men gratulerer med nye dukker!
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 22, 2007 15:03:57 GMT 1
Takk ;D ;D ;D De er virkelig fine også *stolt* Hehe, et solid kakk i hodet, med en hammer, hadde passet DHL tenker jeg
|
|
|
Post by callior on Aug 22, 2007 22:50:03 GMT 1
Så bra de endelig kom! Nå er vi i det minste advart om DHL...
|
|