|
Post by kristinkreations on Dec 16, 2007 19:50:26 GMT 1
Ok, jeg har altså min lille Bobobie for salg på doa, og folk sender PM og spør om fraktprisen. Og det er så flaut å oppgi Posten Norge's priser Vanlig A post er ikke så ille, men det er jo INGEN sikkerhet med den. CarryOn Cash er det eneste andre alternativet jeg har funnet, og da koster en pakke som veier under 1 kg ca us$ 42 til Europa og $ 54.00 til verden. Det alternativet har forsikring, og "signed-for", men ikkeno' tracking... Har jeg oversett noe ? Finnes det et eller flere andre alternativer ? For jeg så dette; www.denofangels.com/forums/showthread.php?t=182222 og etter mine beregninger har jeg enten oversett noe eller hun spiser fraktprisen selv da... Hjeeeeeelp meg (Og bare fordi jeg er sykt nysgjerrig, hvem er det Enda en dukkeperson i Bergen, zenfu... noen som kjenner henne ? )
|
|
|
Post by callior on Dec 16, 2007 20:06:25 GMT 1
Jeg kjenner henne ikke, men har skikkelig lyst å droppe henne en PM for å se om hun er interressert i å komme hit også ^^ The more the merrier, ikke sant Jeg pleier som regel å sende mine pakker som A post med... ah, jeg husker ikke hva det heter, men det gir meg ihvertfall et sporingsnummer + forsikring opp til 1000 kroner og koster ca. 66 kroner. Det pleier skjelden å koste over hundrelappen til sammen, og har vært slik jeg har sendt et stk MNF hode og et par hender.
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 16, 2007 20:17:07 GMT 1
Gjør det !!! Hun har fine dukker ;D Det er rart at hun ikke har funnet oss egentlig... jeg mener, JEG gjorde det *fnis* Ehh, det der du nevner finner jeg ikke noe om på posten.no. Det koster 62,- å sende dukken som a-post som det er (under 350 gr), de sier ikkeno' om forsikring noe sted, eller sporingsnummer, ikkeno Kan du se om du finner det, please ?? www.posten.no/Portal?link=topJeg trenger egentlig å selge ham, og jeg har hatt to som har vært int.
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 16, 2007 20:22:04 GMT 1
Jeg fant noe som heter PUM, med forsikring, og "signed-for"men det dekker bare norge ser det ut som... Det koster "Kr 104,80 eksklusive mva. Prisen for sendingen kommer i tillegg." Æsj...
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 16, 2007 20:46:18 GMT 1
*flau* Man kan selvølgelig sende som rekommandert Men det kan bare spores i norge står det... Jaja, jeg får opplyse om det nye funnet "Den som leter, finner" er sant ;D
|
|
|
Post by callior on Dec 16, 2007 20:59:00 GMT 1
REKOMMANDERT var det det het! Jeg sliter alltid med det ordet. *like flau* Du aner ikke hvor mange ganger jeg har stått og gestikulert for postmannskapet for å kjøpe det. Det er mulig å bruke for å bevise at du har sendt pakken + hvis noe går galt, så jeg pleier å bruke det. ^^ Og jeg har sendt henne en PM med linken og en velkomsthilsen. Vi får prøve å lete frem de nordmennene på DoA som ikke har funnet veien over hit enda
|
|
|
Post by avnia on Dec 16, 2007 21:17:46 GMT 1
Jeg sendte en pakke i dag til england (et MSD hode) og pakken (med sporing og forsikring) kom på 110 kr
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 16, 2007 21:31:08 GMT 1
Callior, så lenge vi er flaue sammen så går det greit *ler* Jeg hadde ikke noe lyst til å stå nede på post i butikk (de kan omtrent 200% mindre om posten enn meg ) og finne ut av dette her. Derfor jeg spurte om tips her først Avnia; Hva slags frakt var det ? Rekommandert ? Var det med sporing helt fram ?? For i følge posten.no er det bare sporing innad i Norge med rekommandert... Lille Bobobie gutten vil koste ca. 130,- å sende rekommandert til USA. Har jeg skrevet "rekommandert" mange nok ganger til å huske det nå tro...
|
|
|
Post by avnia on Dec 16, 2007 22:35:15 GMT 1
Det var rekomandert med sporing til hele verden. Du ber bare om rekomandert post, det koster 65 kr ekstra
Og jeg vet at det er flaut å nevne norske fraktpriser....det er rart at det koster mindre å få ting fra Asia til hit, en å sende samme pakken fra A --> B i norge
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 16, 2007 23:05:00 GMT 1
Takk !! Da vet jeg hva jeg skal be om ;D Så slipper jeg å se ut som en dust nede på butikken *fnis* Ja, det ER flaut, samtidig som jeg vet at folk gladelig betaler nesten 60 dollar for å få en liten Lati Yellow sendt fra Korea til USA... (samme str. dukke) Men altså, tusen takk !!
|
|
|
Post by skumring on Dec 17, 2007 19:01:43 GMT 1
|
|