Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 30, 2008 15:22:33 GMT 1
Ignorer rare rommet mitt, takk. Idag vasket jeg klærne til Emily så de er rene og godluktende når hun kommer i neste uke. Gjett om de trengte det. Skal bli en god vane å vaske klærne før hun får dem. Vannet ble nærmest gult av hurlumheiet som var i dem, etter produksjon, herjing, pakking og reising. Og lukter mye bedre. Dessuten var det søtt og moro å vaske små klær og henge dem opp med pittesmå klyper. Har noen enda mindre klyper til Mju (pukipuki) sine klær, så blir moro. ;D Andre som også er lure å vaske dem før dukkene får dem?
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 30, 2008 15:29:09 GMT 1
Forresten, her er parykken hennes, som skal gjennomgå litt styling. Og fine Jack Skellington skoene hennes, og klesskapet hennes som jeg fant på et loppemarked et par år siden, som egentlig ikke har vært brukt før nå.
|
|
|
Post by ziggy on Jan 30, 2008 19:13:45 GMT 1
Haha, så morro xD Syns du har koselig rom jeg.
Jeg har ikke vasket noen av dukkeklærne mine, men, men de jeg bruker er fortsatt ganske nye. Dessuten er jeg redd for å vaske den jeg fikk av skumring. Og de som ikke er så nye har ikke vært så mye i bruk. Men nå fikk jeg litt lyst likevel da... Bare fordi det så så søtt ut.
|
|
|
Post by skumring on Jan 30, 2008 20:49:02 GMT 1
Vask kjolen du fikk fra meg for hånd. Hvis vannet blir gult og brunt og lukter drikkbart er det fordi den er farget med te og kaffe. Den var nyvasket da den reiste fra meg, så det burde ikke være noen grunn til å vaske den før den blir skitten.
|
|
|
Post by nellie on Jan 30, 2008 20:57:19 GMT 1
Så søtt med dukke-klesvask! Tror ikke mine klær trenger det enda da, også er jeg så lat på slike ting, sverger til vaskemaskin
|
|
|
Post by kristinkreations on Jan 30, 2008 21:48:43 GMT 1
Vask kjolen du fikk fra meg for hånd. Hvis vannet blir gult og brunt og lukter drikkbart er det fordi den er farget med te og kaffe. Den var nyvasket da den reiste fra meg, så det burde ikke være noen grunn til å vaske den før den blir skitten. ROFLOL, samme sier jeg bestandig (farger ofte bomullsgarn med kaffe eller te ) Men å håndvaske dukketøy, både nytt og brukt, er alltid lurt, ikke alltid produsenten har forvasket stoffet, eller garnet, og "blåmerker" på dukken fordi klesplagget farget av er kjipt Bruk mild såpe (Milo er fint og trygt til det meste) i lunket vann, la det ligge litt, og skyll VELDIG godt om det blir noe farge i vannet. Tøymykner etterpå er deilig, for både klærne, dukkene og OSS ;D Og belladriel, klesvasken din er riktig så søt !! Hva slags små dyr bebor burene ?? *nysgjerrig*
|
|
|
Post by callior on Jan 30, 2008 22:00:14 GMT 1
Bella... jeg visste ikke at du hadde bestilt puki! Welcome to the dark side ^^ Hva slags kjøpte du?
Utrolig tøffe bilder, forresten. Tror jeg må ha en skikkelig klesvask straks vaskemaskinen min fungerer igjen og menneskeklærne er vasket ^^
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 31, 2008 7:19:35 GMT 1
Vask kjolen du fikk fra meg for hånd. Hvis vannet blir gult og brunt og lukter drikkbart er det fordi den er farget med te og kaffe. Den var nyvasket da den reiste fra meg, så det burde ikke være noen grunn til å vaske den før den blir skitten. ROFLOL, samme sier jeg bestandig (farger ofte bomullsgarn med kaffe eller te ) Men å håndvaske dukketøy, både nytt og brukt, er alltid lurt, ikke alltid produsenten har forvasket stoffet, eller garnet, og "blåmerker" på dukken fordi klesplagget farget av er kjipt Bruk mild såpe (Milo er fint og trygt til det meste) i lunket vann, la det ligge litt, og skyll VELDIG godt om det blir noe farge i vannet. Tøymykner etterpå er deilig, for både klærne, dukkene og OSS ;D Og belladriel, klesvasken din er riktig så søt !! Hva slags små dyr bebor burene ?? *nysgjerrig* Digger å vaske klær. Hadde en bolle med litt varmere enn lunket vann i, med en dråpe tøymykner. Og en bolle med kaldt vann for å vaske ut såpen. De ble skikkelig rene og myke etterpå. Det som bor i burere er nordnorgest feiteste gullhamster som heter Boo, og en kinesisk dverghamster som heter Nin-Nin. Koselige romkamerater. ;D
|
|
Belladriel
Tiny
Silly silly dollie... <3
|
Post by Belladriel on Jan 31, 2008 7:23:01 GMT 1
Bella... jeg visste ikke at du hadde bestilt puki! Welcome to the dark side ^^ Hva slags kjøpte du? Utrolig tøffe bilder, forresten. Tror jeg må ha en skikkelig klesvask straks vaskemaskinen min fungerer igjen og menneskeklærne er vasket ^^ Hihi, jeg har kjøpt en Puki Sugar, med alle Pukisha-tilbehørene. Vil ha en hvit, liten katt. Har bestilt katteøyne til henne og. Har funnet ut at enkelte dukkeklær kan passe Puki, så igår kjøpte jeg en dukke til 49,- og tok alle klærne, som var: - Hello Kitty snekkerbukse - Rosa skjorte - Pittesmå hvite truser! - Og et par sko. Alt for 50 kr på lekebutikken. ;D
|
|
|
Post by ziggy on Jan 31, 2008 17:37:46 GMT 1
Den er skinnende ren enda da. Mmmmm, kaffe-/tevaskevann.......<3
|
|