harle
Tiny
^__^
|
Japan~
Jan 4, 2008 6:10:31 GMT 1
Post by harle on Jan 4, 2008 6:10:31 GMT 1
Jeg har inntrykk av at noen av dere liker Japan (mest logisk iallefall.. ^^; ) så jeg tenkte å starte en liten tråd om stedet.
Det jeg lurer mest på er om noen har vært der? :3 Hva synes dere isåfall?
Selv var jeg der for et par-tre år siden, og skal tilbake nå til sommeren. :) Jeg elsket stedet! Og denne gangen skal jeg se om ikke jeg kommer meg til Tenshi no Sato (eller hva det nå het). :3 Jeg skal iallefall se om jeg finner noen få små butikker med dukkerelaterte ting i både Tokyo og Kyoto.
Jeg kan forsåvidt ta med penger og kjøpe ting om ønskelig, når jeg finner ut av hvor jeg skal. Men er vel litt vanskelig å velge. ^^; Vet at Dollfie er populært i Japan, men har ingen anelse hvor de meste finnes. Hvis noen har vært der før; noen tips?
Hva liker dere best ved Japan (forutenom BJD)? :) Og hva kan dere evt. ikke fordra?
|
|
|
Japan~
Jan 4, 2008 16:07:34 GMT 1
Post by avnia on Jan 4, 2008 16:07:34 GMT 1
Jeg skal og til japan (gleder meg stor ^^)
Dollfie er å finne hos volks, som har egen museum og all ting, på adressen:Takatsuji-agaru, Inokuma street, Shimogyo-ku, Kyoto 600-8396 Eller hvis du skal på en Event (dollpa) er adressen: Tenshi-no-Sato Kachu-an 12 Wakamiya-cho, Saga Tenryu-ji, Ukyo-ku, Kyoto, Japan 616-8371 Men da må du vist være medlem av volks, og reservere en plass den dagen du kommer.
Obistu /azone har en butikk og,men den har jeg ikke adressen til. Hvis du vil tjene noen 'raske' penger der nede så kjøp azone klær og møbler, og selg den til 'vesten' etterpå.
Selv tar jeg med meg gps når jeg drar dit...hvis jeg husker riktig drad jeg nedover like etter deg
|
|
|
Japan~
Jan 4, 2008 18:56:16 GMT 1
Post by skumring on Jan 4, 2008 18:56:16 GMT 1
|
|
|
Japan~
Jan 6, 2008 15:23:18 GMT 1
Post by siren on Jan 6, 2008 15:23:18 GMT 1
Ooh, gratulerer både harle og avnia som skal til Japan! ^^
Jeg skal også dit, men ikke før om godt over et år, våren 09 er tanken. Jeg og venninna mi har veldig lyst til å reise dit om våren, bare for å få med oss alt oppstusset rundt sakuraen og slikt, hehe. Vi skal besøke en venn som studerer der, men han studerer i Sendai, og først og fremst på listen vår står Tokyo og Kyoto, så vi får se hvordan det blir ^^ Vet ikke hvor mange besøk det blir til Volks (siden bare turen alene kommer til å ruinere oss nok som det er >_<) Men har jo lyst til å se dukkemekka!
Hva jeg liker best ved Japan? Hmm, jeg vet ikke... det er mange ting som gjør at jeg forguder stedet, og andre ting som gjør at det virker litt vel... mye. Jeg elsker fargene og stilene og hvordan de tar det heeelt ut når de først skal ta det ut. Ikke noe halveis der i alle fall! Vil også gjerne se historiske bygg og ikke minst Geishaene i Kyoto *_* Har hørt byen har blitt ganske møkkete og for mye turister, men men... og selvsagt Tokyo, det stedet jeg har mest lyst til å besøke akkurat nå! Neonlysene, alle butikkene, alle menneskene, de høye byggene, nattelivet *_* hehehe, jeg kunne ha fortsatt i evigheter og evigheter, men jeg tviler noen er interessert XP Et av mine mål i livet er å spise sushi i Tokyo i alle fall *nikke* Sushi <3
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Japan~
Jan 7, 2008 2:12:02 GMT 1
Post by harle on Jan 7, 2008 2:12:02 GMT 1
Sushi i Japan er MYE bedre enn her i Norge, men jeg liker fortsatt ikke sushi så godt XD De er fine å se på da :3 Tempura er bedre :3 Men våren er en fin tid å dra på. Fikk med meg litt sakurablomstring sist jeg var der Får dessverre bare tid om sommeren nå som jeg studerer (selvom jeg vurderer et jobbe-år etter sommern). Så selvom det er glohett der da så drar jeg XD; Men jeg anbefaler Shinjuku på kveldstid. Massevis med farger og mange folk! Og karaokebarer overalt XD Veldig mye uteliv der da iallefall Kyoto var ikke så møkkete, synes jeg da. Synes det var riktig så koselig der. Så nesten ikke turister. Bare på et slikt teater vi var på. og en random person blant de gamle bygningene. Der vi var og besøkte templer og slikt var det også lite med vestlige/hvite turister, egentlig. Og dette var i påsketider, i sakurasesongen. ^^; litt overraskende. Fant også et par steder jeg hadde "for meg selv" ^^ En liten park midt i Tokyo der jeg satt på en krakk uten å se en person på lang tid. Bare slappe av etter en liten gåtur. :3 Der var det også noe som lignet litt på en Shrine, men gudene vet hva det var XD; også noen superpene sakuratrær <3 Skjønner ikke hvorfor det ikke var folksomt ^^; (kanskje det ikke var lov å gå der... ) Anbefaler forsåvidt også Akihabara om du liker anime og slikt :3 De har også en del sjapper med figurer og dukker. BJD også ^^ Og som en finner på linken Skumring linka til så finnes det en volks i Akihabara også :3 Gleder meg veldig å dra dit.
|
|