|
Post by Shaded Mazoku on May 26, 2007 10:48:04 GMT 1
Noen forslag til forbedringer, nye kategorier, eller noe annet? Dette er stedet for dem.
|
|
|
Post by skumring on May 26, 2007 11:16:09 GMT 1
Rette opp ukvemsordforandreren. Ordet "very *friendly* persont" som i stopp, the end, sist blir nok oppfattet som tøyte. og "Cocker spaniel" fornorsket: Kokker spaniel bel også noe rart i går. det er jo skikkelig morsomt egentlig, men gjør ting litt vanskelige å forstå innimellom. Skal vi ha et sted å selge/bytte ting? Eller tror du det kompliserer forumet? Og en tråd for dukkepresentasjoner hadde vært fint, der info om dukkene kan noteres, type og historie og sånnt. Hmmm... det må jeg gå og lage. Med et kjempelangt skjema der man kan fylle inn masse info. Vi burde ha en databasetråd tror jeg. og der burde vi kanskje ha en liste over alle som eier dukker i Norge og hvilke dukker de eier. Og en tråd for bilder av oss sammen med dukkene våre. Den har jeg startet allerede
|
|
|
Post by callior on May 26, 2007 12:53:23 GMT 1
Jeg kunne tenke meg en salg/bytte tråd. Enkelt og greit fordi det ville være lettere for oss nordmenn/skandinaviere å kunne organisere gruppeordere fra selskaper som har stygg shipping på den måten, uten å måtte kalkulere med den utrolige shippingen det kan bli fra f.eks. USA eller England. Dukkepresentasjoner og oss og dukkene våre er jeg med på. Jeg har ingen bilder av det siste, men kan sikkert ta et en eller annen dag Hva mener du med databasetråd? Linker til alle de forskjellige databasene som er der ute? Da kan det kanskje være lurt å ha en med linker til alle dukkeselskapene som er der ute også. Det er en ganske fin en på Den of Demons som vi sikkert kan bringe over hit. Random spørsmål: skal jeg bringe den store stygge "Bad sellers list" over hit også, eller er det best at den holder seg på DoD? Det er generelt en liste over folk noen har hatt et problem å kjøpe ting av, alt fra å ikke få tingen, ingen kommunikasjon til skitne eller ødelagde dukker...
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on May 26, 2007 13:10:46 GMT 1
En markedsplass skulle være lett å fikse. Visste ikke hvor mye interesse det var for en slik seksjon her, men siden den er etterlyst...
Jeg tenker jeg skal slå av hele sensur-tingen. Siden den bare har engelske ord allikevel er den bare i veien. Dessuten burde et forum på denne størrelsen klare seg bra uten.
Skal pirke litt rundt og se hva jeg får til. Må be om at dere har litt tålmodighet med meg, da. *ler* Aldri hatt et forum før.
Angående "bad traders" listen, hva syns dere andre? Vil ikke bestemme noe uten å ha en idé om hva folk mener.
|
|
|
Post by skumring on May 26, 2007 16:46:20 GMT 1
Jeg for min del ville likt å ha bad traders listen lett tilgjengelig her på vårt eget forum. Med tanke på at dumme mennesker også kan komme til å menge seg her sammen med oss, noe jeg håper de ikke gjør, så er det bedre å være føre var. Jeg tror vi klarer oss uten sensur Skal vi lage noen regler for forumet? Hva slags dukker som er lov å vise for eksempel. Får jeg lov å vise DIY-dukkene mine selv om de enda ikke er i resin? Får jeg vise de fine Rozen Maiden Pullipene mine? Skal vi lage noen regler for salgstråder, sånn som at man MÅ ha bilder av den aktuelle tingen man selger, og ikke bare en link til en produsents bilde? At man bare har én salgstråd per person der man samler alt, eller forskjellige tråder for dukker, tilbehør og klær. Hva med kommisjonstråder? Og hva med Fellesordrer? Jeg kan godt påta meg fellesordrer forøvrig, da jeg har eget firma og hvis vi er lure kanskje kan få ting litt billigere. Jeg har også skaffet to importør/forhandler/agent-avtaler allerede, jeg prøver også å få til flere. Med database tenker jeg blandt annet på en eierliste med hvilke dukker de har, slik at dersom man lurer på noe om en spesiell dukke når man tenker skaffe seg en så kan man lett finne vedkommende som har en slik. Kanskje også med websideadresser, mail og LJ eller bloggadresser og kanskje også by man holder til i. Andre databaser... tja, det finnes jo så mange der ute at de kan vi vel helst linke til. Liste over dukkefirmaer ville vært fint. Kanskje vi kunne lage noe flyers/plakater med litt info om dukkehobbyen. Vi får ihvertfall mer enn gjerne henge plakat og flyers på NeoTokyo butikken. Og sikkert på rollespillbutikkene rundtom også. Jeg har å dra på neste leketøysmesse her i Oslo som er til høsten, og da hadde det jo vært fint med en infoflyer. Og nå når vi har et forum, så er det jo noe å vise til på norsk også.
|
|
|
Post by callior on May 26, 2007 17:19:01 GMT 1
Fellesordre mener jeg bør ha separate tråder. For det andre bør det egentlig gå greit å ha alt i samme tråden, da det blir mer oversiktelig. Personlig liker jeg veldig godt regelen som går på at man må ha en "salute" med det man selger, dvs. brukernavnet ditt på et linjert papir sammen med varen. Kanskje ikke nødvendig for billige varer, men med dukker og like dyre ting ville jeg satt stor pris på om det var en regel. Det er slik celyne22 klarte å slippe unna med det.
Jeg har ingenting imot Pullips, og hånlagede dukker er jo tillatt på DoA også, så det bør vel ikke være et problem. Vi kan jo kanskje ha egene tråder lik "Deg og dukkene dine" for dukker som ikke passer temaet? For jeg har noen Volks Customize Kits som jeg kunne tenke meg å vise frem, men det er kanskje enklere å samle dem så de som vil unngå dem kan det og de som vil se dem finner dem på ett sted..?
Liker ideen din med database over dukkeeiere. Kanskje best å sette dem opp etter selskap, så man lett kan finne frem til "sin" dukke og så finne en eier.
Jeg tillater meg å ta listen med dukkeselskaper fra DoD og bringe over hit. Jeg hadde en gang en lang linkliste, men den døde med den gamle datamaskinen min.
|
|
|
Post by skumring on May 26, 2007 17:23:02 GMT 1
Håndlagde dukker på DoA er bare tillatt dersom de er støpt i resin, ikke dersom de er laget i et annet materiale, da må de holde seg i diy-seksjonen.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on May 26, 2007 18:25:38 GMT 1
Jeg tror ikke vi trenger noen strenge regler om dukker. Kanskje en begrensning på Barbier. *ler* Men ellers kommer vel aldri dette forumet til å bli så stort at vi trenger strenge begrensninger på hva som kan postes. Har fikset litt på galleriet og laget en ny kategori, så får vi se.
Hvis du poster listen over bad traders skal jeg sørge for å gjøre den til en sticky. Det er en nyttig liste. Kanskje best å la "the wank" holde seg på DoD, da ;P Egne tråder for fellesordrer er nok best, men så lenge forumet er så lite holder det vel med en salgstråd per person. Kommisjonstråder kan være seperat, siden det er en seperat ting. Ideen med å ha en lapp med navn på med på bildet er slett ikke dum, heller. Den trenger ikke være obligatorisk for småting, som de viskelær settene som ser ut som mat og sånt, men på mer verdifulle ting er det definitivt en ide.
Føl dere fri til å lage databaser og poste link lister over ting i database seksjonen. Liker spesielt ideen om en dukkeeier database. Kjekt å ha!
|
|
|
Post by skumring on May 26, 2007 18:47:49 GMT 1
Skal vi ha en logo, toppbanner eller noe annet desing/kule ting på forumet? Sånn at vi kan bruke det på flyere og postere og sånnt også. For en gjenkjenningseffekt. Jeg tenker på dersom vi drar på kongresser, henger opp plakater og sånnt.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on May 26, 2007 20:02:37 GMT 1
Har ingen anelse om det går an. Det ser sånn ut, men i så fall må noen andre enn meg lage dem. Grafisk design er ikke min sterke side. Hvis noen lager en logo eller noe kan jeg alltids fikse fargene på forumet til å matche.
|
|
|
Post by skumring on May 27, 2007 2:53:17 GMT 1
Ok, jeg kan påta meg å lage logo/topbanner. er det noen som har preferanser når det gjelder farger eller andre ting, eller skal jeg bare finne på noe?
|
|
|
Post by callior on May 27, 2007 11:43:59 GMT 1
Så lenge det ikke er neonrosa er jeg fornøyd. ^^ Bad traders list har faktisk vært mirakuløst wank-fri på DoD. Den er i en av underboardene få wank-lystne mennesker vanker. Men jeg kommer ikke til å linke dem hit med klager. Det holder vi til DoD
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on May 27, 2007 13:16:05 GMT 1
Heh, ja. Neonrosa holder vi oss unna, hva? Ellers er du fri til å gjøre hva du vil.
|
|
|
Post by avnia on Jun 23, 2007 10:20:14 GMT 1
Hva med en design kategori....hvor vi kan ha bilder av ting vi lager til dukkene? Smykker, klær, parykker og slike ting
|
|
|
Post by CHANGEME on Jun 23, 2007 18:31:09 GMT 1
Det høres ut som en god idè Avnia. Der vil jeg poste masse ^^
|
|