|
Post by aangell on Jul 1, 2007 14:28:20 GMT 1
Hei
Jeg er nybegynner når det kommer til dollfie's og har ikke en dukke enda, men skal kjøpe en om ikke så lenge. Når jeg sitter og titter litt her og litt der, så er det så mange forskjellige navn/størrelser. Skjønner ikke bær, kan noen forklare hva disse her betyr? (Kjennetrekk osv) Legg gjerne med flere hvis dere har noen.
Yo-SD
SD
MSD
SD 13
Rainman
Tiny
Super dollfie
Cute dollfie
BB
¼ MSD
Elf doll
SDC
1/3 dukker
1/4 dukker
1/6 dukker
Osv osv..
|
|
|
Post by kristinkreations on Jul 1, 2007 22:33:38 GMT 1
Jeg skal gjøre et forsøk på å hjelpe deg aangell Det blir kort altså Yo-SD ; (Young Super Dollfie); Tiny (26 cm høy) fra Volks i Japan, barnlig i ansikt og kropp. SD ; Forkortelse for Super Dollfie, eg. bare fra Volks, men brukes ofte feil, (ca 60 cm høye) Brukes om de store dukkene, 60 cm ++ MSD ;Forkortelse for Mini Super Dollfie, eg. betegnelse på Volks dukker i 45 cm størrelse, men brukes ofte om dukker fra andre firmaer i samme størrelse. SD 13 ; Volks mer "voksne" kropp (enn SD 10) Fra det lille jeg vet om Volks er det nå også en SD16 (eller 17) kropp ute også. Rainman ; Koreansk skulptør, mannen bak Elfdoll. Tiny ; Liten bjd, (i følge DoA lavere enn 35cm) Kan være "voksen" eller "barn" eller midt i mellom. Super dollfie ; Samme som SD, Volks navn på sine bjd's Cute dollfie ; "Søt dukke" ?? BB ; I Dollzone-sammenheng; Baby. Altså meget ungt utseende. ¼ MSD; Dukker i 45 cm sjiktet, både barnlige/umodne og meget utviklede kropper. Elf doll ; Firmaet til Rainman SDC ; Her er jeg blank desverre 1/3 dukker ; Dukker i 1/3 av menneskelig målestokk, brukes om 60 cm + dukkene 1/4 dukker ; Dukker i 1/4 av menneskelig målestokk, brukes om 45 cm dukkene 1/6 dukker ; Dukker i 1/6 av menneskelig målestokk, sjelden som bjd's, men det finnes noen få. Vanligere som "byggesett" fra Volks, Obitsu etc (i plast/vinyl) Det nærmeste jeg kan forklare det er "Barbie-format"
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jul 1, 2007 22:44:16 GMT 1
SDC og Cute Dollfie refererer antageligvis begge til Super Dollfie Cute, en av Volks' dukketyper. Så vidt jeg husker er de mini-størrelse, men med eldre kropper enn MSD.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jul 1, 2007 23:14:49 GMT 1
Takk Shaded Mazoku ;D
|
|
|
Post by aangell on Jul 2, 2007 9:09:40 GMT 1
Tusen takk for hjelpen Mye lettere å se etter dukker og klær nå!
|
|
miharu
Tiny
BUNNIES O.o
|
Post by miharu on Dec 25, 2007 20:15:54 GMT 1
Tusen takk^^ Nå skjønner jeg også ting litt bedre, og jeg kan faktisk se etter klær selv.
|
|