|
Post by kuraikyo on Dec 21, 2007 14:41:49 GMT 1
heihei^^, er ny her, jeg har veldig lenge vært fascinert av disse dukkene, spesielt de fra dreamofdoll.com. det jeg lurte på var, hvor får dere tak i disse skjønnhetene? jeg har merket at prisen er ganske høy, men er det et sted å anbefale? er det bare på nett forresten?
kjempeflotte dukker <3 ønsker meg en selv.. som jeg kan stelle og pynte ^^,
- kyo
|
|
|
Post by callior on Dec 21, 2007 15:00:16 GMT 1
Hehe, velkommen skal du være ^^ Dukkene er nesten bare mulige å få fatt i via nett, da bedriftene fokuserer på den typen salg. Det er noen få fysiske butikker (Volks har noen i Japan og en i Los Angles, Dream of Doll har en i Korea og Elfdoll har startet en fysisk butikk i USA) og noen vidreselgere (f.eks. Skumring på dette forumet forsøker å lage forhandleravtaler med flere dukkeselskaper, så hun er fin å spørre om slike ting). Prisen er høy, og du må også huske at i tillegg til orginalprisen kommer det ekstra for å sende den (jeg tror det er rundt $40 fra Dream of Doll) og toll, som er på 25%. Men hvis du er flink til å spare, kan det la seg gjøre selv om man har lite penger. Det er også mulig å kjøpe dukker som har blitt eid av andre før, og da er forumet som heter Den of Angels det beste stedet å begynne å lete, da det er det største vestelige forumet. Desverre kan du ikke få tilgang til markedplassen der før du har vært medlem i 25 dager og skrevet minst 40 poster. Denne hobbyen involverer MYE tålmodighet (noe f.eks. jeg har lite av ) Steder å anbefale... tja, som de fleste vil si; finn drømmedokka di. Selv de billigste dokkene koster over $100, så da kan det være like greit å spare opp til den du VIRKELIG har lyst på. Jeg må innrømme at jeg har en forkjærlighet for Dream of Doll dukkene (jeg eier en DoC U og en petsha kropp), men det er sinnssykt mange fine dokker der ute. Hvis du er ute etter en litt "billig" dokke, kan det være en ide å kanskje se på tiny dokker (dvs. de under 35 cm), som ofte er litt billigere, eller dollzone, Angel of Dream, Obitsu... jeg vet det er flere selskaper, men husker desverre ikke fler i farta
|
|
|
Post by kuraikyo on Dec 21, 2007 17:33:10 GMT 1
ah! tusen takk ^^, jeg skal se på dette.. jeg kjenner skumring litt, såå kan også ta en prat med henne..
taaakk! men det å måtte vente 25 dager og ha 40 poster var ganske så drøyt! >_O waah.. XD hehe jeg har sett på den fiiine homme ducan-dukken fra DoD.. den er så nydelig <3 hehe.. ^^,
|
|
|
Post by callior on Dec 21, 2007 18:54:16 GMT 1
Oooh, Homme Ducan er utrolig fin! Hadde den fantes når jeg kjøpte Rasmus ville det nok vært den jeg kjøpte Han er skikkelig flott! Hehe, det er mange her som har Dream of Doll dukker. ^^ Og med god grunn, synes jeg... fiine dokkene! Regelen er der fordi de hadde kjempeproblemer med noen scammere som kom tilbake og tilbake etter å ha blitt bannlyst på forskjellige brukernavn og stjal penger fra medlemmene på forumet, så den er desverre nødvendig. Generelt kan det vært kjekt å ta litt forhåndsregler på markedsplassen på DoA, ved å sjekke underforumet de har på Den of Angels over dårlige selgere, og listen jeg har her i databasen.
|
|
|
Post by avnia on Dec 21, 2007 19:01:08 GMT 1
Og hvis det er noe om obitsu du lurer på så er det bare å spørre
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Dec 21, 2007 20:12:16 GMT 1
B&G dukker er også ganske billige, men etter det jeg har hørt er de av grei kvalitet. Har dessverre ikke link til selgeren for hånden, men de kan også blant annet kjøpes gjennom eBay. stores.ebay.com/BJD-DollsDe har noen av Angel of Dream dukkene også.
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 21, 2007 22:06:03 GMT 1
Jentene kjøpte aod fra ham (Jack/renaissancefashion), og det var kjempeservice fra første "lurer på" mail !! Kan absolutt anbefales !
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Dec 22, 2007 0:40:17 GMT 1
Godt å høre. Jeg har tenkt å kjøpe en B&G Sky som den "nye" Cha til nyåret, og eBay er mye lettere å ha med å gjøre enn den siden jeg først så B&G dukker på.
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 22, 2007 2:29:56 GMT 1
Hehe, han er fiiiin, jeg har også et godt øye til ham ;D Jeg er VELDIG interessert i å se mer av kroppen på dem, hvor bevegelige de er.... Du skulle ikke tilfeldigvis vurdere en i NS vel ? Men altså tilbake til selgeren, han er super !! Men det er alle kinesere i denne bransjen som jeg har vært borti, kan ikke klage på noen ting.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Dec 22, 2007 3:01:48 GMT 1
Han er nydelig. Bare synd de offisielle bildene har en altfor "sinna" faceup. Litt vanskelig å si hva han ville sett ut som med en mykere look. Men det finner jeg nok fort ut av, regner jeg med.
Jeg har faktisk tenkt meg en i NS, ja. Det er nok med to likbleke karakterer i den historien, ville jeg påstå. *ler* Cha er vel en av mine mest normalt utseende dukker, selv med hvitt hår og lilla øyne.
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 22, 2007 13:06:04 GMT 1
Såååå, kanskje den nye Sha får være med oppover i februar ?
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Dec 22, 2007 15:16:52 GMT 1
Fullt mulig, om jeg har fått ham hjem til da. Vet ikke helt om jeg skal kjøpe ham før jeg har fått solgt det gamle hodet, og det kan ta tid. Det gamle F-09 hodet er ikke av de mest populære, og Cha er modifisert i tillegg.
|
|
|
Post by skumring on Dec 23, 2007 1:22:33 GMT 1
kuraikyo! Jeg ville si det slik: Ta deg god tid, titt rundt, finn drømmedukken din, spar til du har råd og kjøp den du aller helst vil ha. Er det noe du trenger hjelp til eller lurer på, så må du endelig bare spørre. Jeg har forhandleravtale med DollZone og DiM og jobber med å få avtale med flere forhandlere både når det gjelder dukker, parykker og klær. Når det gjelder rimelige dukker, så har Dollzone ikke så aller verst priser. DiM pleier ha Minimeekropper med eventhode til en rimelig penge, akkurat nå er det en sovende Cloud, men det kommer sikkert ett nytt hode på nyåret. Angel of Dream har også billige dukker, det samme har B&G. Linker til de forskjellige stedene er det visst andre som har vært flinkte til å supplere med, så jeg henviser bare til denne tråden: dukkehuset.proboards107.com/index.cgi?board=kjp&action=display&thread=1196370261
|
|
miharu
Tiny
BUNNIES O.o
|
Post by miharu on Dec 23, 2007 21:22:32 GMT 1
|
|
|
Post by avnia on Dec 23, 2007 22:50:10 GMT 1
Dukke: 1200 kr + 330 i S/H + 300 i MVA = 1800
Parykk og øyne fulgte med. Klær kan du trenge, da er det spørsmål om hvor du vil kjøpe de
Har du lyst på klærne han er vist i blir det ca 345 kr + 86 = 431 kr tilsammen
|
|