|
Post by Shaded Mazoku on Dec 23, 2007 23:14:11 GMT 1
Vet ikke om du kan få fatt i en Hid gjennom Skumring, siden hun har forhandleravtale med dem. Han står oppført som full set på sidene til DollZone for ca. 1800 for dukke, klær og faceup, som er temmelig rimelig. Vet ikke hva shipping blir, da, men Skumring kan sikkert forklare bedre enn jeg kan. Du kan visst til og med velge hudfarge, men tan hud er dyrere. Kjøper du ham som full set er han "ready to play" for det meste, med klær, øyne, parykk og faceup.
|
|
Reila
Tiny
Aha~n
|
Post by Reila on Dec 23, 2007 23:30:46 GMT 1
1800,- for full set? Ikke verst. Var vel omtrent det jeg betalte for for Diya, som var bare han, en parykk og to par øyne
|
|
miharu
Tiny
BUNNIES O.o
|
Post by miharu on Dec 24, 2007 0:26:45 GMT 1
Arigatou gozaimasu ;D Nå vet jeg hvertfall hva jeg må spare til^^
|
|
|
Post by skumring on Dec 24, 2007 5:53:41 GMT 1
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Dec 24, 2007 9:24:17 GMT 1
For et full set er 1800,- nesten gitt vekk i denne hobbyen. Bare vær glad du ikke er som meg, Miharu. Den første dukken jeg falt for var en Volks FCS SD13, som ligger på godt over $1000 gjennom stort sett alle forhandlere. *grøsse* Ikke at han ikke var verdt det, for all del, men allikevel.
|
|
miharu
Tiny
BUNNIES O.o
|
Post by miharu on Dec 24, 2007 12:56:28 GMT 1
Full set høres bra ut^^ Tror jeg velger det:)
|
|
|
Post by callior on Dec 24, 2007 13:52:32 GMT 1
Full set er ganske kjekt. Ihvertfall om man er som meg og mangler ferdighetene som trengs for en skikkelig face up
|
|
miharu
Tiny
BUNNIES O.o
|
Post by miharu on Dec 25, 2007 0:29:15 GMT 1
Yay^^ Nå er 2500 kr lagt av til Hid:3 Jeg tenkte det var bedre med for mye enn for lite.
|
|
|
Post by kuraikyo on Dec 25, 2007 1:20:03 GMT 1
ah tusen takk!! hei skumring btw, n@ruto-kun fra japani om du ikke kjente meg igjen XD.
awwh det er så mange nydelige.. åå XD.. myaa det er så teit det med toll og avgifter x.x blir jo fort myyye dyrere haha.. oh well, men skal man ha en beauty så koster det ja! ^^,
|
|
|
Post by avnia on Dec 25, 2007 13:39:05 GMT 1
Tollen er det å legge på 1/4 av prisen ekstra (hvis du er skikkelig uheldig) Det eneste jeg har betalt full toll på¨er dukkesko, ellers har jeg hatt flaks og sluppet unna med forenklet tollbehandling.
Det er mulig (med litt godsnakk og flaks) at firmaet setter ned prisen slik at du komme under tollgrensa (200nok), men det er ikke alltid å anbefale siden det er kun verdien på pakken som blir erstattet hvis postverket gjør en feil. da er skumring god å ha....siden hun har eget firma (og kan importere gjennom det) så betaler du ikke toll på varer uner 2000 nok
|
|
|
Post by skumring on Dec 26, 2007 21:26:24 GMT 1
kuraikyo! Naruto-kun, koselig å se deg her også. Velkommen til forumet vårt. Avnia! Det er veldig bra å drive eget firma ja, men aberet er at de fleste stedene jeg har fått avtaler med har en minstepris man må bestille for, og med frakt blir det som oftest litt over 2000 kroner. Hadde ikke tollvesenet tatt toll på frakten også, så hadde det gått litt bedre. Så hittil har det tilkommet toll på de fleste tingene jeg har bestillt, hvilket er kjipt, men uunngåelig i de fleste tilfeller. Det er bedre å regne med toll og så bli positivt overrasket de få gangene man slipper unna.
|
|
|
Post by ravnsvart on Dec 29, 2007 13:06:36 GMT 1
Jeg har inntrykk av at mange av bjd firmaene er fleksible i forhold til hva de skriver av verdi. Customhouse skriver i faq at de er villige til å sette lavere verdi etter request. Mine varer fra dollmore sto oppført som 20 dollar (men var verdt nærmere to hundre), dukkene fra Iplehouse til 500 dollar pluss stod begge oppført som 80, AOD og Gretel dukken min kom gratis gjennom... og, ingen av varene gav jeg noen form for beskjed om å sette ned verdien på. (Lurer nå på hva min 1300 dollar IH bestilling vil koste på papiret). Luts gjør visstnok det samme. Jeg er bare blid og fornøyd om jeg slipper med et par hundre kroner i toll på en 600 dollar dukke, hehe. Jeg har betalt så mye toll på alt goth-gear og sysaker de siste årene, at jeg synes det er helt greit å vri seg unna når man kan, og når firmaene setter en lav verdi helt uoppfordret, kan da ikke tollvesenet forvente at jeg protesterer?
|
|