|
Post by nekogangu on Dec 31, 2007 22:47:56 GMT 1
Jeg leter etter en dukke jeg kan kjøpe! Jeg har lite penger til dukke men det gjør ingenting. Jeg elsker de her dukkene: www.eluts.com/frontstore/Item/item_zoom.asp?item_num=2669&catalog_num=52&mart_id=lutsdoll&level=&mother_catalog_num=122og Pitts fra dream of doll. Jeg driver å leter fortsatt men jeg tror nok at det er noen av dem jeg kommer til å kjøpe. Jeg vil ha en jente i den alderen og rundt den prisen i vert fall. Hva vil det koste for å bestille dem sammens med porto og toll og alt der der. Er det noen jeg kan sende dukken til for å bli sminket? Er det mulig å kunne sette inn katteører på dem? Jeg legger inn flere dukker om jeg finner noe
|
|
|
Post by callior on Dec 31, 2007 23:38:34 GMT 1
Dream of doll har utrolig mange søte dukker! (jeg er kanskje litt påvirket da jeg har en selv ) For DoD vil alt være 2,189.82 (dokke + shipping) + 547,45 (toll) = 2737,27 DoD kan sminke dukken for deg, eller du kan sende det til en av de mange som gjør det på DoA (Den of angels). Jeg kan personlig garantere forat Li Xue er fantastisk flink. Katteører kan du sette på, enten ved å lage noen selv, eller ved å kjøpe noen fra coswox, men de kommer ikke inkludert med dokka. Og det er bare koselig med spørsmål ^^
|
|
|
Post by nekogangu on Jan 1, 2008 0:01:38 GMT 1
Takk for svar <3 Det ble faktisk ikke så dyrt som jeg trodde. Faktisk rimelig for meg! Prøoblemet er at jeg ønsker meg wii,ipod nano og allt mulig også. Men nå vil jeg faktisk helst ha dukke tror jeg. Det blir jo mest kreatift. Mamma sa at hun kjente ei som driver med noen slaks dukker og at jeg kunne kanskje fått gått på kurs med henne. ;D Skal sy klær selv også! Er det hull i hodene til katteører eller?
|
|
|
Post by callior on Jan 1, 2008 1:07:29 GMT 1
nei,det er det bare på unoa-dukkene, desverre men man kan ganske lett feste katteører med strikk eller magneter (en inni ørene og en inni parykken)
|
|
|
Post by nekogangu on Jan 1, 2008 1:22:57 GMT 1
Det gjør ikke så mye. Kan bare bruke det du foreslo. Men hva er dollfier laget av? Tror jeg skal kjøpe meg henne fra dod. Barer så nydelig <3 Parykken og alt følger med?Ikke sandt?
|
|
|
Post by callior on Jan 1, 2008 1:40:40 GMT 1
dollfier brukes ofte om de 27 cm dukkene, dvs. de som er på størrelsen med en barbie. De + obituser og DD (dolfie dream) dukker er laget av vinyl, et mykt, uknuselig materiale som er ganske lett og dermed poserer veldig bra, mens de fleste andre BJDs (kuleleddukker) er laget av resin, et hardt stoff som er en mellomting mellom plast og porselen. Det er ganske tungt og dermed ikke alltid like lett å få til å posere (selv om det er mange gode tips på forumet for å rette på dette ) Det følger med en parykk, men som regel kommer dukkene nakene, med et par plastøyne og en parykk og ingenting mer.
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Jan 1, 2008 1:41:58 GMT 1
|
|
|
Post by nekogangu on Jan 1, 2008 1:56:35 GMT 1
Det er greit at klærne ikke var med men visst øynene og parykken ikke hadde vert med hadde jeg flippa ut. Håper så inderlig jeg for kjøpe henne av mamma. Hun har veldig lysst at vi skal lage vanlige porselensdukker. Sikkert kjempevanskelig.
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Jan 1, 2008 4:04:42 GMT 1
|
|
|
Post by ravnsvart on Jan 1, 2008 13:42:51 GMT 1
Det er greit at klærne ikke var med men visst øynene og parykken ikke hadde vert med hadde jeg flippa ut. Håper så inderlig jeg for kjøpe henne av mamma. Hun har veldig lysst at vi skal lage vanlige porselensdukker. Sikkert kjempevanskelig. Det er ikke spesielt vanskelig å lage porselensdukker, jeg gikk på kurs flere ganger og lagde mange porselensdukker i løpet av ungdomsskolen, jeg har til og med en venninne som hadde porselensdukker som valgfag på skolen MEN, man bør være kritisk, for det er svært forskjellig hvor nøye og hvor dyktige kursholderne er- min mor og jeg har dusinvis av dukker som må ha kostet oss titusener av kroner, og nå i dag har jeg ærlig talt mistet interessen for flesteparten av dem... er ikke fornøyd med malingen, som heller ikke kan fjernes da den er brent inn i porselenet, er misfornøyd med plastøyne som har endret farge fra blå til rosa og er gipset fast i hodet så de ikke kan fjernes... ville anbefale å kun feste øynene med voks. Dollfies er, om enn enda dyrere, også mer anvendelige og "customisable"- ettersom hele kroppen er av resin, de er smekrere, kan ha på seg hva som helst uten at tøykroppen titter utenfor, og man får kjøpt så utrolig mange fine støvler etc til de... Men det hele kommer jo mye an på sculpten, det finnes jo mange nydelige porselensdukker, og det er kjempekoselig å gå på kurs Luts Cherry er jo bedårende, selv venter jeg på en ShuShu fra Luts. Personlig ville jeg anbefale å legge litt penger i det for å få den dukken du drømmer om; selv begynte jeg med en vinyldukke fra Obitsu, men allerede første dagen ble hun full av blå flekker fra strømpebuksen, og etter et halvt år var ansiktet tydelig gulere enn kroppen- vel og bra er hun rimeligere enn andre bjd's, lettere å posere og uknuselig- men jeg vil mye heller betale tre ganger så mye for en Iplehouse, da i alle fall jeg synes både design og kvalitet er adskillig bedre- Iplehouse leveres dessuten med både parykk og øyne, (Luts med bare øyne), OG en superfin bærebag! Iplehouse planleger å lansere MSD (altså dukker på ca 40cm) på nyåret, så jeg venter i alle fall spent
|
|
|
Post by nekogangu on Jan 1, 2008 16:57:33 GMT 1
dollfier brukes ofte om de 27 cm dukkene, dvs. de som er på størrelsen med en barbie. De + obituser og DD (dolfie dream) dukker er laget av vinyl, et mykt, uknuselig materiale som er ganske lett og dermed poserer veldig bra, mens de fleste andre BJDs (kuleleddukker) er laget av resin, et hardt stoff som er en mellomting mellom plast og porselen. Det er ganske tungt og dermed ikke alltid like lett å få til å posere (selv om det er mange gode tips på forumet for å rette på dette ) Det følger med en parykk, men som regel kommer dukkene nakene, med et par plastøyne og en parykk og ingenting mer. Er det Dod dukken som har med parykk og øyner? Har mest lysst på den tror jeg. Blir veldig forvirret ;D Noen sier at det ikke er med og noen sier det er med. Også vet jeg ikke helt sikkert hvilken av dukke dere snakker om. De små dukkene med kattefjes, hvor får man tak i dem og hva heter de? Puki puki? Jeg spørr og spørr jeg vettu ;D
|
|
|
Post by callior on Jan 2, 2008 15:40:20 GMT 1
Hehe, DoD dukkene kommer med parykk og øyne, og en dukkebag, Luts dukken kommer med bare øyne og et par ekstra hender. Puki puki fåes fra Fairyland (link: efdoll.dreamweb.co.kr/), og etter Skumring sine millioner med kallenavn tror jeg nesten du kan kalle dem hva du vil Bare koselig med spørsmål, da! Det er slik man lærer ;D
|
|
|
Post by nekogangu on Jan 2, 2008 17:51:27 GMT 1
Takk takk! Ja i så fall har jeg lært masse masse ;D Jeg tror Kaaanskjee jeg skal kjøpe Dod dukken. *Se på fairyland*
Hmmm... Puki Pukiene er så nuttelige! Katteansikt <3 Hvilen størrelse på jeg ha på parykkene? Og hvor får jeg tak i Pukikropper?
|
|