|
Post by callior on Aug 29, 2007 23:01:39 GMT 1
Mitt største problem når det kommer til dukkene er dette: hvordan posere dukken så det både ser naturlig ut og er interresant?
Jeg føler at det er to stillinger og kun to stillinger du finner dukkene mine i: sittende trygt på et eller annet og tåkete "plis ikke fall!" bilder av dem stående et eller annet sted...
Har noen noe som helst tips om hvordan man skal posere dukkene?
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Aug 30, 2007 0:56:20 GMT 1
Mine er ofte "kontrollert mistet" ned på forskjellige plasser. Spesielt Kefka, som uansett hvor ofte jeg restringer ham har en wonky stringing og snapper inn i rare posisjoner av seg selv. Han har sparket Leo av nattbordet flere ganger.
Unntakene er Flea og Leo, og du har selv sett hva som går for å være default pose på dem. *ler*
Eneste virkelige rådet jeg har er å sitte seg ned med dukkene på et sted der et fall ikke vil være katastrofalt og rett og slett sette seg inn i hva hver og en kan gjøre, så man vet hvor grensene går. Det og å alltid tenke "kan jeg posere sånn?" når man tar bilder for å unngå poseringen av typen "Au!"
|
|
|
Post by ravnsvart on Dec 26, 2007 13:00:39 GMT 1
Jeg sliter med å få dukkene min etil å stå, den eneste som ikke kneler er Gretel (men jeg vil ikke anbefale Obitsu, annet enn lettere posering). Men jeg har lest på DoA at mange "sueder" dukkene, dvs at de bøyer f eks kneleddet lengst mulig bakover, og fordeler et tynt lag med limpistol inni "sokkelen"- dette skal visserlig være et enkel, billig triks som ikke krever restringing. Man kan også wire eller restringe, men jeg har aldri våget å forsøke selv. Jeg ville igrunn surfet, evt spurt på DoA, det er masse follk der som har klart å modifisere dukkene til å posere bra og naturlig. Ellers finnes det til og med restringing etc videoer på youtube Sånn ellers, så anbefaler jeg en minisofa der dukkene kan posere lett henslengt.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Dec 26, 2007 14:52:34 GMT 1
Magus og Leo er begge såkalt "hot glue sueded" nå, og Magus poserer faktisk utrolig bra til å være en Hound, som er kjent for å ikke kunne posere. Leo trengte en restringing før han kunne posere skikkelig. Han kan stå selv nå! *ler* Ikke mer flopping. Vet ikke hvor lett det ville være å hot glue suede MSD størrelse, da. Mye vanskeligere å komme til i leddene.
|
|
|
Post by skumring on Dec 26, 2007 21:39:50 GMT 1
Jeg vil anbefale å ta fra hverandre dukken din hvis du skal hotgluesuede den, det gjør det hele mye enklere. Jeg har hotgluesuedet og restringet både Casilda og Dane. Og de er begge blitt myyye bedre å posere etter det. Jeg tror jeg skal wire Dane også, sånn i tillegg, for han er fortsatt litt vanskelig å ha med å gjøre. Men hotglueing er Wow! Det gjør virkelig mirakler.
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Dec 26, 2007 23:58:12 GMT 1
Hva er dette hot glue sueded-greiene dere prater om? :3 har aldri hørt om det selv. Min AOD poserer veldig dårlig, og skulle ønske jeg kunne gjort noe for å fikse det. ^^; Vil det dere snakker om hjelpe? :3
|
|
|
Post by skumring on Dec 27, 2007 1:59:54 GMT 1
Hotgluesueding er å fore skålleddene med lim fra en limpistol. Dette gjør friksjonen seigere slik at dukken holder poseringen bedre. Hvis dukken din lett bøyer leddene en annen vei enn det du vil når du prøver å posere den eller siger sammen når hun står er hotgluesueding tingen.
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Dec 30, 2007 0:59:42 GMT 1
Ok, takk! Det tror jeg at jeg får gjøre med min Poe. :3 Er ikke helt sikker på hvordan en gjør det (og jeg har en liten skrekk for å ta fra hverandre dukken ^^; Scawy!!) så jeg får evt. vente til jeg får hjelp av noen av dere en gang. (Håper noen kan hjelpe meg iallefall!)
|
|
|
Post by CHANGEME on Dec 30, 2007 12:56:07 GMT 1
Jeg har hotgluet alle mine og nå står de og poserer som jeg vil nesten uten vanskeligheter. Det gjorde mirakler på Ilia og tvillingene er mye mer samarbeidsvillinge enn de var. Aiko har jeg ikke lekt så mye med siden (stakkar..) men hun virker my enklere å ha med å gjøre. Jeg tok fra hverandre alle for å gjøre det, det er veldig mye lettere da. Man slipper å holde leddet ute av posisjon til limet er tørt og det snapper ikke tilbake hvis man er uoppmerksom. Også er det ikke noe risk for å lime fast strikken.
|
|
|
Post by siren on Dec 30, 2007 22:37:01 GMT 1
Hittil har jeg bare en dukke, han er en 1/4 som visst skal være lettere å posere, og jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i mye av problematikken andre har. Dio står som en drøm, sitter slik jeg vil, og kan ligge i alle posisjoner jeg har prøvd på hittil. Onkelen min hadde det rasende festlig med å late som om Dio var en narkoman fra plata og stilte ham opp i alle slags merkelige posisjoner. Bøyde knær, bøyd helt frem over og ting jeg ikke kunne drømt om at han klarte. Men han stod stødig som et fjell ^^.
Uansett, on topic, som sagt så er det mange bilder hvor dukkene ser veldig... dukkete ut. De ser ut som de har det fryktelig ukomfortabelt der de sitter. Det er sjeldent det å ha hodet opp funker på dukker, det er bedre å ha dem til å se nedover litt, hvis man vil ha det realistisk. Om de ikke klarer å sitte ordentlig opp i en 90 graders posisjon, i stedet for å ha dem liggende som dukker kastet fra deg, bruk armene og beinene til å posere med i stedet for. Gjør det interessant. Dessuten har vinkelen på bildet ALT å si. Du kan dekke over mange rare feil. Om han ikke kan stå alene ordentlig, bruk et stativ eller len dem opp mot noe og ta bilder fra vinkler hvor det ikke synes eller virker merkelig. Som andre har sagt, bli kjent med hva dukkene dine kan og ikke kan, også ta bilder i forhold til det. Husk, vinkelen og evenen med kameraet er enda viktigere enn poseringen ofte. Om man gjør det riktig kan den kjedeligste posisjonen bli interessant ^^
|
|