Reila
Tiny
Aha~n
|
Post by Reila on Jan 27, 2008 9:11:38 GMT 1
Jeg håper denne går hit :3 Alright. Jeg har jo strikket et par gensere til MSDene mine. På de genserne er det en litt sånn.. "snug fit" kan man vel kalle det; de følger formene Men jeg lurer litt på om det finnes bedre måter å få til det på, for for å være helt ærlig, det ser helt for jævlig ut på måten jeg har gjort det XD Andre forsøk er litt bedre enn det første, er ikke verst bare det. Måten jeg gjør det på er å hekte av en maske eller to om gangen (jeg husker ikke om det var to. Kanskje det bare var én), og så bare fortsette å strikke videre. Om du kan litt om strikking, så vil du sikkert finne ut at det blir små hull av dette Disse har jeg da bare sydd igjen Såh. Help? Legger ved et par bilder, bare sånn for syns skyld. Hah. Den første (omgz the horror XD): Og den andre (den ble da ikke sååå verst?):
|
|
|
Post by kristinkreations on Jan 27, 2008 12:30:16 GMT 1
Du må ikke felle masker, du må strikke to sammen. Da blir det ikke hull. Og hvis du passer på å enten bare gjøre det i sidene, eller i et fast mønster på fram- og bakstykket, kan du enten få det nesten usynlig, eller få genseren til å se ut som den har "paneler". Gir det mening ? Kommer du til Trondheim i februar ? I så fall kan jeg lære deg Men altså, som første forsøk (?) på dukkegensere er de slett ikke verst, jeg har sett myyye verre
|
|
Reila
Tiny
Aha~n
|
Post by Reila on Jan 27, 2008 14:00:59 GMT 1
Aha. Ja, så klart. At jeg ikke tenkte på det Merket jeg hadde et lite *desk*-øyeblikk der X3 Og kommer nok ikke oppover nei. Det har man desverre ikke råd til Takker for råd, og også kompliment-ting : P De to der er mine første, ja :3
|
|
|
Post by skumring on Jan 27, 2008 14:35:12 GMT 1
Tja, siden jeg ikke kan strikke, og holder meg til å sy strikkegensere av sokker, så synes jeg gensrene ser fine ut jeg. Men ville nok også sagt at å strikke sammen maskene ville vært lurere enn å slippe en her og der. Miste masker av pinnen er det jeg er flink til når jeg prøver å strikke og det fører bare til at ting rakner. Jeg er også flink til å plutselig på mystisk vis ende opp med flere masker enn jeg startet med, og det kan jo være fint å gjøre for å vide ut genseren, men jeg kan nok ikke fortelle deg hvordan jeg gjør det. Kristin kan sikkert fortelle hvordan det skal gjøres på ordentlig.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jan 27, 2008 16:43:22 GMT 1
Aha. Ja, så klart. At jeg ikke tenkte på det Merket jeg hadde et lite *desk*-øyeblikk der X3 Hehe, men nå vet du hva du skal gjøre neste gang Synd !! Lykke til med flere gensere iaf, og post bilder da !!?
|
|