harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 8, 2008 3:02:30 GMT 1
Hei! Jeg vil gjerne ha litt kritikk på denne før jeg kjører igang videre med produksjonen. Det jeg først og fremst lurer på er; skal jeg ha på flere blonder noen steder? Bør jeg gjøre noe som helst annerledes? Jeg tenker mest på formen nå, så derfor har jeg inget detaljert bilde enda. Skal ta bedre bilder iløpetav helga, når jeg (forhåpentligvis) er ferdig med den! ^^
|
|
|
Post by CHANGEME on Feb 8, 2008 8:13:24 GMT 1
Jeg syns den er kjempesøt som den er, jeg. Tror det fort kan bli litt ''over the top'' hvis du putter mere på den. Eneste måtte vært nederst på kanten. Men den er superfin!
|
|
|
Post by skumring on Feb 8, 2008 12:36:01 GMT 1
Det er nok blonder. Obien kan godt være smalere, tror du vil få litt poseringsproblemer så bred som den er nå. Ellers riktig så lekkert.
|
|
|
Post by avnia on Feb 8, 2008 17:28:47 GMT 1
Enig med skumring på obien...ellers er den kjemefin Et lite tips...ikke sy det ytterste på ermet (der hånden stikker ut) Brett den heller inn Off topic: Vet at du venter på mønstrene, men siden ekstern minnet mitt krasjet i sommer så må jeg lage de på nytt *surt*
|
|
|
Post by skumring on Feb 8, 2008 18:26:50 GMT 1
Åja, det glemte jeg å si, når du tar den på, så skal den være ganske langt ned i nakken, ellers sitter den ikke riktig, og får skrukker rundt armene.
Må bare si det en gang til, det stoffet er flott!
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 8, 2008 21:06:25 GMT 1
Brukte dette som referansebilde til obien: www.flickr.com/photos/mboogiedown/292210621/Men skal lage hvit under-kimono, tenkte jeg. Og undertøy ^^ Også skal jeg lage en eller to obier til, slik at en kan bytte om litt :3 Også skal jeg lage en gigasløfe som en kan feste bak om en vil ^^; Den som er på nå skal dog sitte høyere opp. (skal dekke halve brystpartiet tror jeg..?) Tusen takk for tips og kommentarer Skal leke meg masse med den ^^ Lage tilbehør. Har også kjøpt ting slik at jeg skal lage hårpynt som passer :3 Jeg har masse stoff igjen, så den kan reproduseres ^^ Veldig stolt av at jeg klarte å lage denne helt uten møster også! jeg brukte dukken som modell, og "patcha" den sammen med et annet stoff.. for så å bruke dette :3 ^^
|
|
|
Post by skumring on Feb 8, 2008 21:44:46 GMT 1
Aagh! Den fine posten jeg hadde skrevet forsvant... *muggen*
Short and sweet of it: Se på flere kimonobilder i samme galleri du linket til, så vil du finne at de er trukket langt ned i nakken fordi det anses som sexy, og at armene bare er sydd fast over skulderen og ikke under armhulen. Dette gjør at den ikke skrukker når du trekker den bakover og gir bevegelsesfrihet til armene.
Husk at alle kimonoer er lagd av 4 rektangler, og det er det. Jeg lurer seriøst på hvor kimonoboken jeg hadde en gang er blitt av, der var det både mønstre og utførlige forklaringer på forskjellige armlengder og obiknyting og greier.
Fantastiske bilder forresten, så mange flotte farger og så masse fine Geishaer.
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 8, 2008 23:11:46 GMT 1
Ikke sikker på åssen jeg skal få fiksa ermene egentlig.. :/ Men om jeg trykker kimonoen lenger bak ser man jo nakken. På neste kimono jeg lager skal jeg lage dypere utrigning bak også. Håper kanskje jeg kan få solgt noen om jeg klarer å lage dem gode nok I forskjellige stoffer og typer. :3 NOEN må være interessert, synes jeg
|
|
|
Post by skumring on Feb 9, 2008 0:01:51 GMT 1
umm... det skal ikke være serlig dyp utringning bak.
Pokker, jeg trenger den mønsterboken.
her er ihvertfall nakkereferansen: "Japanese men, as a rule, feel about a woman's neck and throat about the same way as men in the west feel about a woman's legs. This is why geisha wear the collars of their kimono so low in the back...I suppose that its like a woman in Paris wearing a short skirt." Sayuri, in 'Memoirs of a Geisha' by Aurthur Golden.
|
|
|
Post by kristinkreations on Feb 9, 2008 1:31:55 GMT 1
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 9, 2008 2:18:47 GMT 1
Har sett masse på kimono, så skjønner hva menes med nakken :3 Jeg fikk det ikke til å denne, men skal selvsagt prøve til neste gang. :3 Men denne var vel mer "kimono-inspirert" kan jeg vel si ^^; Brukte jo ikke pattern ellernoe, så. Men jeg synes utrigningen er ganske dyp jeg da.. :/ Iallefall på geishaer.: www.culturesdiary.com/UserFiles/2007/4/3/497px-Geisha-kyoto-2004-11-21(1).jpgVil nok ikke lage den SÅ ekstrem dog. men kanskje legge den ned 5-8mm. Burde funke greit nok iallefall. :3 Prøve meg litt frem, tror jeg. Og ermene får jeg også prøve meg masse frem med =_=; kristinkreations: Skal prøve meg på den med mønsteret i morgen tenker jeg ^^ Sett linken før, men glemte den :0 takker og bukker. Men lurer på hvordan jeg bør feste obien. Foreløpig er det bare en rektangel.. Har slike "clips"-greier.. Så tror nok det blir noe slikt. ^^; Men må vel fikse den slik at en evt kan regulere størrelsen, tenker jeg. Borrelås blir vel for stygt har jeg en liten anelse om ^^; Jeg er så nybegynner når det kommer til sying ^^;; Masse å jobbe med =_= EDIT: Kimonoen så forresten MYE penere ut på min AoD Så når jeg får Poe sitt hode tilbake blir det bilder! ^___^
|
|
|
Post by avnia on Feb 9, 2008 16:00:44 GMT 1
Borrelås trenger ikke å være så stygt til Obi, det er det jeg brukte på mine kimono (1/6)...men jeg hadde i tilegg den hengende obi typen
|
|