|
Post by avnia on Aug 21, 2007 22:07:44 GMT 1
Jeg tenkte å kanskje starte en byttering (jeg låner din og du låner min) med lesestoff om BJD, siden bøker, blader og mooks kan være ganske dyre (og litt vrien å få tak i)
Jeg har for øyeblikket 1 blad og 1 book, og jeg venter på et Haute doll magazine, oktober(ingen mønster til BJD) Jeg har også Gothic & Lolita bible 20, 15, 19, hair & maikup spesial og accesorie spesial (til mennesker, men med litt fiksing så vil mønstrene fungere på mennesker)
DollyDolly10 Mønster Petite Ai - Ubee babydoll outfit (undies, short sleeveless dress with simple bodice and pleated skirt, stockings, bonnet with ruffle and ribbon ties) Pocket Fairy - Yuko play outfit (sleeveless romper, sleeveless dress with gathered skirt, undies, socks, bunny or kitty hat)DollLeeke - Bouton D'or dress (sleeveless dress with flounced skirt, hairbow, stockings, undies)
My favorite doll book series no.21 Gothic & Lolita mønster bok NB! de er til 27 cm dukker, men fungerer ganske fint til 60 cm hvis du forstørrer mønsteret til 200%
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Aug 21, 2007 22:44:09 GMT 1
Har the BJD Orbyrarium, hvis noen skulle være interessert i det, og dessuten også Gosu Rori nummer 4 til 9, med masse gothic lolita (og litt kodona og gothic aristocrat) mønster som kan tilpasses dukker. Nummer 4 (tror jeg) har mønster til SD gutt og jente, og nummer 6 har også mønster til Obitsu 60, som ikke skulle være for vanskelig å justere litt. (Og for Pullip, for de som samler på dem) Gosu Rori bøkene er ett eller annet sted mellom her og Japan, da. Surface mail. Joy...
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 21, 2007 23:53:47 GMT 1
Veldig interessant idé !! Me like ;D Jeg har ikke noe å bidra med av bøker ol, men det kan jo komme med tiden Og for tinies i 25-30cm størrelsen ("barn") Kan jeg skaffe masse enkle mønstre !! (Sier hun som ikke syr *fnis*) My favorite doll book series no.21 Gothic & Lolita mønster bok NB! de er til 27 cm dukker, men fungerer ganske fint til 60 cm hvis du forstørrer mønsteret til 200% Vil en forstørrelse på 150 % gi ca MSD størrelse da ? (Ikke noe mattegeni jeg ) Min eldste får sin første snart, og er (har antennene oppfanget) facinert av denne stilen, så å låne boken, eller koper av mønstre på annen måte hadde vært superdupert. Og BJD Orbyrarium hadde det vært en drøm å få lånt Men altså, siden jeg ikke har noe å låne bort, ber jeg ikke om å få låne noe jeg. OM noe skulle være tilgjengelig, send meg en PM
|
|
|
Post by avnia on Aug 22, 2007 16:21:10 GMT 1
MSD skulle være ca. 150%
|
|
|
Post by kristinkreations on Aug 22, 2007 19:24:10 GMT 1
Hihi, så logikk seiret igjen over matteminner Takk for bekreftelsen !!
|
|
|
Post by skumring on Aug 23, 2007 8:58:58 GMT 1
Jeg har BJD Orbyrarium og en mekke dukker bok med hvordan man lager sko, øyevipper og øyne.
Og så har jeg masse sybøker for mennesker med forskjellige mønstre, masse kostymeting, periodekostymer, mønstertilpassingsbok, en kasse med burdaer og sy sjæl bøker fra 70-tallet og en mekke middelaldersko bok med mønstre. Alle disse siste tingene er for mennesker altså, men kan jo tilpasses etter behov.
Ja, og så har jeg selvsagt mønstre som jeg har laget selv. Bukser til Hound, kjole til Luts mature og bukser til Luts mature, men passer andre SD også.
Og jeg vil gjerne låne DollyDolly, DollyBird, Gothic Lolita og egentlig hva som helst som jeg kan scale mønstre fra, og så lover jeg å legge ut de ferdige mønstrene i en database som pdf'er slik at alle kan bruke de.
|
|