|
Post by Shaded Mazoku on Sept 4, 2007 0:44:03 GMT 1
Møt Chuma. Folk flest skyr ham som pesten. Ganske bokstavelig, navnet hans betyr pest. Det er ikke engang et navn, men en tittel. Han er en alkymisk skapt dukke-golem, laget av en gammel utstillingsdukke Dusk fant på et loppemarked. Da hadde han lagt i nesten hundre år på et loft og var i elendig stand. Men Dusk trengte en assistent som ikke kunne bli syk, forgiftet eller noe annet sånt, så han drasset med seg den gamle dukken hjem og ga den et slags liv. Ikke så mye av ett, da. Chuma gikk i evigheter uten noe navn eller noe, inntil Dusk tok en lærling, som synes Chuma så ut som om han hadde pest. Siden det har han stortsett gått under navnet "the Plague". Selv foretrekker han Chuma, fordi det høres ut som et navn. Chuma snakker ikke spesielt godt, siden han ikke har noen stemmebånd eller noe, men han har fotografisk hukommelse og mater villkatter når ikke Dusk følger med. Han er i det store og hele fornøyd med å være en dukke-golem, siden det er mye bedre enn å ligge glemt på et loft, og han får lov å virre rundt og holde på med sitt stort sett hele tiden.
|
|
|
Post by avnia on Sept 4, 2007 14:45:30 GMT 1
Guffent hode....du har gjort en god jobb på han
|
|
|
Post by skumring on Sept 4, 2007 15:29:54 GMT 1
Uæh! OK, han så rett og slett bare ikke hyggelig ut. Men han mater villkatter... aww!
Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, Sha. Dukkene dine er bare så anderledes enn mine, selv om dette er samme hodet som en av mine jenter er det en verden av forskjell på de, akkurat som Dane og Magus. Jeg liker virkelig det du gjør med innsiden og utsiden av dukkene dine, de som er vakre å se på er egentlig skumle, og de som er skikkelig skumle er snille. Jeg mener, mate villkatter i all hemlighet, det er jo bare herlig. Dog ville jeg ikke likt å møte ham i en mørk bakgård på natten, men på den annen side, der ville jeg ikke likt å møte hverken Magus eller Dane heller selv om de er aldri så kjekke...
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 4, 2007 17:08:29 GMT 1
Chuma er inspirert av gamle porselensdukke hoder jeg noen ganger finner på brukthandlere og sånt, med malingen sprukket og falmet. Leppene er svarte fordi han har blitt modifisert til å kunne åpne og lukke munnen, men leddene ruster og må holdes oljet. Han er en noe eksentrisk karakter, men ikke på langt nær så skummel som han ser ut. Hvis du traff ham i en mørk bakgård på natten ville det antageligvis være fordi han var ute og matet katter igjen.
Jeg er fasinert av ideen om ting som ikke ser ut som det de er. Ikke skue hunden på hårene, og alt det der. *ler*
|
|
|
Post by kristinkreations on Sept 4, 2007 17:30:51 GMT 1
Jeg liker denne fyren jeg !! Både karakteren, og utseende ;D
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 4, 2007 18:58:58 GMT 1
Takker! *ler* Han er en underlig karakter, men det gjelder jo de fleste av mine.
|
|
|
Post by callior on Sept 4, 2007 19:00:12 GMT 1
Utrolig stilig! En av mine nye favoritter, tror jeg. Hvordan fikk du til sprekkene?
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 12, 2007 17:54:09 GMT 1
Sprekkene er bare MSC sprayet fra for kort avstand og i for tykt lag.
|
|