|
Post by kristinkreations on Sept 21, 2007 20:41:47 GMT 1
hadde Claude og jeg en liten stille stund sammen ;D Ikke verdens beste bilde, men han har ny parykk og nye øyne (ja, igjen *ler*) Og han så så mye eldre ut, at jeg bare måtte knipse litt
|
|
|
Post by callior on Sept 21, 2007 20:45:36 GMT 1
Oj! Han ser skikkelig "stor" ut på det bildet. Holder på å vokse opp til en seriøs ung mann. Flotte øyne, forresten!
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 21, 2007 22:22:49 GMT 1
Han ser skikkelig seriøs ut, ja. Men han er nydelig.
|
|
|
Post by skumring on Sept 22, 2007 11:07:02 GMT 1
Oj, han ser jo helt anderledes ut! Vokser dukkene dine eller?
Nydelig genser også, skulle ønske jeg kunne strikke, men jeg har kjøpt noen ullsokker på Europris, så kanskje det blir gode varme høstgensere på mine også, bare sokkene ikke rakner når jeg klipper i de.
|
|
|
Post by kristinkreations on Sept 22, 2007 18:59:00 GMT 1
Hihi, man skulle nesten tro han vokste ja. Han er nydelig syns jeg også. De nye øynene er superbillige akryl fra Audrey's/Monique, Crystal Puppenaugen tror jeg. De er blue-green iaf. og jeg var overrasket over hvor fine de er, prisen tatt i betraktning. Parykken er også fra Monique. Han er veldig "anonym" i ansiktet, alderløs på en måte...og han ser tris/seriøs/sur ut, alt etter som. Mye kan jo være faceup-en, som er nesten ikke-eksisterende, jeg vet ikke...Andre Jing'er jeg har sett ser mest gretne ut *ler* Skumring, genseren hans er en sokkegenser Jeg kan jo strikke, men ville prøve noe nytt, så jeg tok et par gamle sokker, klipte, og sydde sammen med teppe/kant sting for hånd (blanketstitch), alle på rettsiden. og ermesømmen på oversiden. Ble litt Domadoll-inspirert en kveld Symaskinen min vil ikke sy elastiske stoffer (gammel maskin med veldig feil trådspenning ) så alt sånt blir gjort for hånd.
|
|
|
Post by skumring on Sept 22, 2007 21:12:10 GMT 1
Er det en sokkegenser??? Den ser jo dødsfin ut, jeg trodde virkelig du hadde strikket den. Aner ikke hva teppekantsting er for noe, men klarer du det her for hånd, så må jo jeg klare det på symaskinen. Hvordan fikk du halsen så fin forresten? Hvordan utnyttet du sokken? Brukte du mer enn en sokk? Hvis du har tid. kan ikke du lage en oppskrift?
|
|
|
Post by kristinkreations on Sept 22, 2007 22:07:27 GMT 1
Okidoki, neste sokkegenser prosjekt skal fotograferes og forklares Størrelsen på genseren avhenger av størrelsen på sokken, hvis den er stor nok, og mønsteret "riktig" kan det holde med én sokk for en genser. På denne brukte jeg bare toppene, fordi sokkene var ganske små, de var brukt, og fordi jeg ønsket vrangbord på ermet. Med sokkegensere er det viktigste at kanten oppe på sokken ikke er for vid (om ikke det er akkurat DET man er ute etter da ) Sånne billige mønstersokker fra Rema ol. kan bli skikkelig kule gensere ;D ;D Litt bedre bilde av Claude's nye genser; Og Blanket stitch
|
|
|
Post by skumring on Sept 23, 2007 4:25:06 GMT 1
Mummitroll jo! Jeg lager sokkegensere hele tiden, men jeg utnytter de helt sikkert litt anderledes enn deg. Jeg skjønnte ikke helt hvordan man syr de der teppekantstingene jeg, men kanpphullssting kan jeg Får vel holde meg til symaskinen tenker jeg.
|
|
|
Post by aangell on Oct 5, 2007 23:06:40 GMT 1
Mummi bamse, vil også ha! -.-
|
|