|
Post by skumring on Dec 11, 2007 23:51:27 GMT 1
Jo, Aurora er nok en ganske bestemt liten pike. Ikke snakk om parykk eller klær der i gården. Jeg prøvde meg på litt hvitt silkestoff til en engletoga, men det ble bare spark og leven utav det, så hun troner fortsatt naken i sin bittelille stol. Stolen ble heldigvis godkjent da.
Det var skikkelig synd at Uma og tvillingene ikke var hjemme. Hadde jeg hatt med Master Dane ville han nok følt seg ganske snytt han også, så det var like greit at han ikke var med. Houndkroppen er egentlig ikke så veldig tynn, han er bare ganske formløs, som en litt brei strek egentlig.
Her er en sammenligning på mål mellom Dollshe / DZ 70 cm Height 69 / 70 Head 22 / 24 Neck 11 / 11 Breast 27 / 26 Waist 22 / 20,5 Hip 26 / 27,8 Shoulderwidth 10 / 16 Backlenght 16 / 16 Armlenght 23 / 19 Tigh 15,5 / 16 Ankel 9 / 10 Leg 42 / 35
Dollshe har altså mindre hode, større bryst og liv, smalere hofter, smalere skuldre, lengre armer, litt tynnere bein og myye lengre bein. Lurer på hvorfor Dollshekroppen faktisk er en cm kortere med de beina?
|
|
|
Post by kristinkreations on Dec 12, 2007 8:03:30 GMT 1
Merkelig med de målene... Har en følelse av at de offisielle ikke alltid er til å stole på, alle måler jo forskjellig.. høyde for eksempel. Nei, skal ikke gå inn på det nå, men det er faktisk ganske irriterende å oppdage. Aurora har det nok bra splitter naken ja *ler* Tok en stund før jeg fikk henne til å ha på klær også, eller det var faktisk Ronja som gjorde det, mot alle odds. Den lille "dukkestripperen" min *kremt*
|
|
|
Post by skumring on Dec 12, 2007 14:18:42 GMT 1
Ja, mål er noen rare greier. Hittil har jeg ikke funnet mange dukker som faktisk passer de offisielle målene som er oppgitt for de. Men den benlengden på 70cm. DZ forundrer meg virkelig, det kan kanskje stemme dersom det er snakk om beninnerlengde, men ville de virkelig oppgitt innermålene?
Jeg har ikke helt gitt opp håpet om en toga til Aurora. Skal se etter smaaale gullbånd på stoffbutikken i dag.
|
|