|
Post by skumring on May 26, 2007 17:14:44 GMT 1
EDIT : Dato for DesuCon 2 er 17 November 2007 I dag var jeg innom NeoTokyo butikken her i Oslo. Det er såå koselig å gå innom der Og så var det helt trygt å gå dit i dag siden bankkortet mitt er vekke. I tillegg til å bla i kataloger og sikle på sidene med RozenMaiden dukkene fra Volks, skravle med innehaveren og få oversatt deler av Gentaro Arakis info om Unoa og neste gang de kan bestilles, hvilket er snart... så fikk jeg også vite at det er planer om en ny DesuCon til høsten/tidlig vinter. Dette hadde vel vært noe for oss? Er det noen flere som er interessert i å være med på å ha en stand der? Kanskje ikke nødvendigvis en salgsstand, men en infostand hadde vært kult. Jeg kan lage plakater og bannere og flyers med litt hjelp fra dere selvsagt. Men jeg tenker, at jo raskere vi kommer i gang jo bedre kan det bli. Kanskje vi kan selge små ting som pins og kanskje noen kule bilder. Hva synes dere?
|
|
|
Post by callior on May 26, 2007 17:21:36 GMT 1
Ville være morro, men det kommer VELDIG ann på når det er om jeg kan være med i person eller ikke. Uansett kan jeg gjerne hjelpe til med å kanskje skrive litt om dukkene/lage tekster til informasjonsplakater eller lignende. Og er det mulig kommer jeg og Spurv og er standmannskap. Hun er tross alt den mest menneskevennlige av tvillingene ^^
Og vet du tilfeldigvis om neste Unoasalg vil være med hoder/ansikter eller hele dukker eller begge deler? For jeg har lyst på, men ikke råd til, en hel dukke, og et hode kunne jeg kanskje finne pengene til... *pønsker*
|
|
|
Post by skumring on May 26, 2007 17:31:26 GMT 1
Neste Unoa salg er 16 Juni, det er hele dukker med eller uten stor byste del. Dette gjelder jentedukkene. Dette er kit, ikke malt, ikke satt sammen. Pris inn uten frakt, toll og greier ca. 2500-3000 Nok Så totalt har vi en Unoa med ekstra puppedel til max. 4000Nok hvis frakten og tollvesenet tar helt av. Og det er billigere enn ebay uansett. Guttedukkene har ingen dato. Optionalparts var det nettop en runde på, og da var det bare en av hver , men jeg har sagt at jeg gjerne vil vite når neste runde er. Foreløbig skal han sjekke hvordan det er med bestilling, om det i det hele tatt er mulig, og hvor enkelt det er om det bare er en av hver eller flere, og kanskje ender han opp med en på bakrommet
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on May 26, 2007 18:38:46 GMT 1
Er dessverre ikke typen til å gå på en con. Jeg klarte ikke en gang å komme meg på Dollpa 17, selv om det var like i nærheten, siden jeg er vettaskremt for folkemengder. Men jeg er mer enn villig til å hjelpe til med forberedelser.
|
|
|
Post by ziggy on May 26, 2007 20:04:30 GMT 1
Har aldri vært på noen con:<
|
|
|
Post by CHANGEME on May 30, 2007 7:52:32 GMT 1
Jeg vil være med på desucon! Var der jo sist og.. selv om vi bomma på hverandre.. huff. Men det er sikkert enklere hvis jeg ikke tar med gubben for han blir så fort stressa og vil hjem.
|
|
|
Post by skumring on May 30, 2007 10:55:42 GMT 1
Jeg skal prøve å følge med på når Desucon gutta lager neste greie, slik at vi kan komme dit og vise frem dukkebesettelsen vår Men de er littegranne ukommunikative, og tenk de slettet innlegget jeg lagde i bjd tråden på japani.no om at vi hadde fått nytt norskt dukke-forum, for det ble visst ansett som reklame LOL Men jeg håper de tar seg sammen og at vi får vist oss frem neste DesuCon.
|
|
|
Post by skumring on May 31, 2007 1:33:57 GMT 1
Oj, jeg fikk visst svar fra DesuCon gutta jeg. Tror jeg likesågodt refererer hele saken her, så kan vi ta det opp til diskusjon. Ok, det hele begynnte sånn: Jeg var på DesuCon og der snakket jeg med de som driver japani.no og lurte på om det var mulig å få ha en BJD-webside og et underforum på sidene deres. Da virket de ganske positive og ba meg sende en mail, hvilket jeg gjorde da jeg kom hjem. Og så fortsatte det slik: From: Britta Bergersen [mailto:post@brittabergersen.com] Sent: 3. desember 2006 16:24 To: kim@dirtyworker.com Subject: japani og nettside for bjd-interesserte
Hei!
Håper du husker meg, (hadde grønn froskelue på) jeg snakket med deg om muligens å få ha en underside på japani. Det har seg slik at vi er noenogtyve personer i Norge som driver med Bjd-dukker, kuleleddsdukker på godt norsk. Vi kommer som jeg sa til deg, å ha en DollCon i mars 2007. Foreløbig er de hele på planleggingsstadiet, men vi forventer å fastsette datoen i løpet av neste uke forhåpentligvis. Jeg kommer gjerne og snakker med deg om å samkjøre arrangemengene våre dersom du har lyst til det.
Du kan finne diskusjonstråden angående DollConen vår på denne threaden på Den Of Angels: denofangels.com/forums/showthread.php?t=94850 på DoA finner du også masser med informasjon om Bjds dersom du vil ta en nermere titt på det. Som jeg nevnte i går er ikke alle de dukkene vi har fra Japan, men trenden startet der, med et firma kalt Volks. www.volks.co.jp/en/index.aspx
Jeg hadde det supert på Desucon i går! Håper vi får mange flere slike coner fremover.
Hilsen Britta K. Bergersen aka SkumringSå fikk jeg svar tilbake: From: Kim Visnes To: 'Britta Bergersen' Sent: Saturday, December 09, 2006 5:06 PM Subject: RE: japani og nettside for bjd-interesserte
Hei Britta.
Er veldig intresert å ta en prat med dere om dette. Men som det ligger ann nå må vi nesten gjøre det etter nyttår. Prøver fortsatt å komme oss etter Desu-Con, samt åpningen av 3 nye sider, og 2 nye på vei. Send meg en e-post i Januar med en tid som passer for dere, så kan vi sette oss et sted i byen å ta en prat.
Siden ser veldig bra ut, og er absolutt noe vi ønsker å hjelpe dere med.
Mvh, Kim VisnesSå tok det en stund da, før jeg sendte de en beskjed fra forumet på japani: Hei! Snakket med Kim Visnes på Desucon om det kunne være mulighet for et subforum for ball joint dolls på japani. Fikk en fin mail tilbake i desember, men har ikke hørt noe etter at jeg sendte en mail i januar. Kan ikke en av dere ta kontakt med meg? Det hadde vært hyggelig.
Skumring/ Britta K. Bergersen.Og så fikk jeg svar igjen: From: <havok@japani.no> To: "skumring @ Japani NORWAY" < post@brittabergersen.com> Sent: Thursday, March 01, 2007 2:28 PM Subject: Re: Japani NORWAY Kontakt oss skjema - Forum for Ball Jointeddolls
Beklager så sen tilbakemelding, men det har vært litt kaotisk for oss med server flytte, nedetid og sånt. Jeg har vidresendt eposten din til PR ansvarlig og han vil ta kontakt snarest.
Mvh, Kim VisnesOg så var det min tur til å kaste ball igjen: From: Britta Bergersen [mailto: post@brittabergersen.com] Sent: 10. april 2007 20:09 To: havok@japani.no Subject: Re: Japani NORWAY Kontakt oss skjema - Forum for Ball Jointeddolls
Hei! Jeg har ikke fått noe svar fra PR ansvarlig enda.
Vennlig hilsen Skumring/ Britta K. Bergersen.Og nok et svar fra de gutta kom deisende: From: "Kim Visnes" <havok@japani.no> To: "'Britta Bergersen'" < post@brittabergersen.com> Cc: <espen@dirtyworker.com> Sent: Wednesday, April 11, 2007 10:33 PM Subject: RE: Japani NORWAY Kontakt oss skjema - Forum for Ball ointeddolls
Jaha.. det høres ikke bra ut. Skal piske han igjen. Har lagt han til på kopilista her, så ser han denne mailen også.
-KimSå venta jeg en god stund, og så fikk vi oss jo dette flotte forumet her, og da ville jeg informere de stakkarne som henger på japaniforumet, men det gikk ikke så greit nei. Dette er mailen jeg sendte i dag formiddag: Hei!
Så var det meg som maste igjen da... Siden jeg ikke har hørt noe fra dere har vi nå gått hen og laget vårt eget forum. dukkehuset.proboards107.com/index.cgi
Jeg var innom japani i gårkveld, og tittet som sedvanlig på Dollfietråden under mote og design. Og la merke til at innlegget mitt om vårt nye forum var slettet pga. at det var ansett som reklame. Er virkelig linker til andre forum reklame? Og hvis vi ikke kan linke til forumet vårt, hvordan skal det da bli kjent at det engang eksisterer? Det finnes jo folk på japani som er interessert i temaet, og siden vi aldri fikk i stand et samarbeid med dere så ble det jo til slutt et forum en annen plass isteden. Det hadde jo vært hyggelig å kunne dele interessen med flere, men når man ikke engang kan informere om at vi finnes, så blir det litt anskelig.
Og så lurte jeg på når dere planlegger neste DesuCon? Jeg tenkte jeg skulle begynne å mase på dere tidlig slik at det kanskje var en mulighet for oss som driver med bjd-dukker kan komme og vise fram hva vi holder på med. Vi vil gjerne komme og ha med plakater, flyere og informasjon og selvsagt dukker som vi kan vise frem. Da vi har tenkt å legge ned en del arbeid i dette, hadde det vært fint å få et klarsignal fra dere dersom det hadde vært interessangt for dere å ha oss der. Jeg håper jo dere synes det da bjd'er har blitt ett naturlig innslag på manga/anime cons verden over, og vi kan vel ikke være dårligere her i lille Norge?
Håper på et svar om ikke så alt for lenge Skumring/ Britta K. Bergersen.Og jommen sa jeg smør, nå kom det nemlig en mail tilbake: From: Espen Alexander Jütte To: Britta K. Bergersen Sent: Wednesday, May 30, 2007 9:41 PM Subject: Re: BJD forum og japani og desucon2
Du får unskylde vår uprofesjonelle oppførsel angående dette temaet og jeg tar selv hånd om saken nå for å få en ordning på dette. Vi ønsker selvfølgelig å ha et forum for dere på Japani, og vi legger det gjerne under "Design, mote og hobby" som et eget underforum hvor dere selv kan moderere og ha communitien deres.
Som unskyldning for den utrolige tregheten dere har kommet borti tilbyr vi dere også en underside på japani (f.eks jointdolls.japani.no eller noe lignede) hvor dere kan promotere hobbyen deres eller ha guides til dukker. Vi bistår selvfølgelig med oppsett av software på eventuelle websiden, vi dekker hosting for den og promoterer den internt i Japani-nettverket.
Med andre ord: et eget forum på japani.no fult tilgjengelig og offentlig, en egen webside integert i vårt nettverk av sider hvor dere kan promotere og fortelle om deres hobby og en ordentlig pressens i Japan-communitien i Norge.
Angående reklame på Japani er det standar prosedyre at ALL reklame må klareres med pr@drityworker.com uansett natur. Dette gjør vi slik at vi selv kan bedømme innholdet på hver reklame nøye. Så all reklame som ikke er godkjent på forhånd blir slettet med en gang.
Desucon er en annen sak; her har vi ikke anonsert noen dato, og vi har bestemt oss for å jobbe litt hardere med Desucon og ta oss den tiden vi trenger. Dere er selvfølgelig velkommen med en egen stand. Det vil være en symbolsk sum selv for non-profit organisasjoner per stand men det vil ikke være noe uoverkommelig. Desucon 2 vil være lang større skala enn Desucon 1
|
|
|
Post by skumring on May 31, 2007 1:43:50 GMT 1
Ok, jeg jobbet lenge med å få et forum der, men så ga jeg mer eller mindre opp fordi de var så innmari ukommunikative. Og nå har vi jo fått flott forum takket være Sha. Takk Sha, jeg bøyer meg i støvet for at du hoppet ut i det med begge bena og en dukke på hver arm, minst Så hva synes vi egentlig om det her? Har vi lyst til å være en del av japani? Masse japan/asiatisk relaterte ting er tilknyttet der. Vi har ihvertfall mulighet til å profilere hobbyen der. Men så var det det med reklame da? Dette er jo en hobby som trenger et forum med masser av reklame hvordan skal vi ellers kunne skaffe oss dukker, for ikke å snakke om ting og tang til de? Hva synes dere? Fortsette å være her for oss selv? Få en link på japani? Eller en hjemmeside der? Eller forslag? Eller skal vi blåse i hele greia, vise vår sanne natur og være sære, gærne dukkedamer? ;D:)
|
|
|
Post by callior on May 31, 2007 1:52:50 GMT 1
Personlig stemmer jeg hardt for en inforside på forumet deres, med link over hit. Jeg tror det kan være enklere for begge parter at vi holder forumene separat, men det er en virkelig flott gest av dem å tilby slikt. Link + hjemmeside høres flott ut, og vi kan jo lage en tråd for å mekke det sammen med informasjon.
Selv kunne jeg svært gjerne tenke meg å skrive litt om dukkene, så kan de som har bedre peil på fotografi og bilde illustrere, og de som har kunnskapen inne være med å skrive litt... Et skikkelig samarbeid om en inforside <3
ETA: og som sagt tidligere i tråden; stand på DesuCon ville være fantastisk morro. Gøy å høre at de jobber med dette, jeg er fremdeles irritert over at jeg ikke rakk å være med i fjor, så godt at "treiginger" som meg får en ny sjanse ^^
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jun 1, 2007 22:51:18 GMT 1
Jeg er ikke så veldig begeistret for Japani forumet, for å være helt ærlig. Den "Japan er overlegen" holdningen er ikke min ting. Spesielt ikke siden for øyeblikket vil jeg bare vekk herfra så fort som mulig. Men det er bare min personlige mening, for all del.
Det er virkelig snilt av dem å tilby en infoside, da.
Tingen er at for meg er dette forumet alt jeg har tid til for øyeblikket. Med innleveringer fire ganger i uken og test like ofte har jeg nesten ikke fritid i det hele tatt. Så selv om jeg syns en infoside hadde vært en kjempeide har jeg ingen tid til overs å bruke på det. Så hva man skal gjøre med alt dette tror jeg dere må finne ut av selv. Jeg har ikke tid til å sette meg inn i det, dessverre.
|
|
|
Post by kristinkreations on Jun 3, 2007 20:30:00 GMT 1
Jeg har vel egentlig ikkeno' jeg skulle sagt, ikke kjenner jeg japani-forumet heller, utover en kjapp kikk nå nettopp... (Er ikke så fryktelig opptatt av alt som er japansk jeg ) Men altså, etter endel år rundt omkring på nettet, har jeg lært at steder med en "vi (eller vår "sak") er mye bedre/kulere/viktigere etc enn alle andre"-holdning egentlig er nettopp se stedene man bør unngå Så å ha et subforum der tror jeg ikke jeg ville gått for, MEN, en (gratis ? WOW) infoside, om dukkene generelt, og link til forumet HER ville vært supert, ser jo ut til at en hel del, både gutter og jenter, falt for dem i den nevnte tråden ;D ;D Ok, det var mine to kroner, ta dem for det de er verdt
|
|
|
Post by skumring on Jun 3, 2007 23:39:09 GMT 1
Jeg har tenkt å ta kontakt med japani gutta igjen og avtale et møte med de slik at vi kan diskutere info/webside, og jeg tror også det er best å holde forumet der det er for øyeblikket. Så får vi heller se om vi trenger å flytte til noe større og mer profft dersom det blir så mange av oss at Sha ikke kan holde styr på oss lenger
|
|
|
Post by skumring on Jun 9, 2007 23:43:21 GMT 1
Ok, da har jeg vært og snakket med japani gutta, og de er helt for å gi oss serverplass til egen webside. Og jeg må bare si det, det der med japan is superior er virkelig ikke sånn de er. De prøver også å utvide japani til å dekke mer enn bare manga og anime for de som er bekymret for den koblingen. Det jeg sitter igjen med etter å ha møtt de er at de driver med en hel del mer enn bare japanrelaterte greier. Vi kan sågar få et helt eget forum fra de som ikke er en underside av japani men som er en egen greie for oss, det de driver med er nemlig akkurat communitybygging, ikke bare japani, men også flere forum/communities. Så dersom vi ikke vil være en del av japani, kan vi la vær med det, være autonome, men samtidig ha en perifær tilknytning til japaniforumet dersom vi inngår en samarbeidsavtale med disse folka.
Ok, jeg har gjort grunnarbeidet, og dette er hva jeg ønsker at dere skal tenke på, og gjerne svare på i denne tråden: Vil du ta deg råd til å kjøpe lodd i et lotteri med flotte premier en gang i året, der pengene som kommer inn går til å dekke kostnadene ved å eie et domenenavn for bjd i Norge? Vil du bidra med det du kan av tekst og bilde til en webside for bjd i Norge? Vil vi ha en webside for bjd i Norge? Vil vi ha den hostet gratis? Vil vi ha hjelp av noen, sånn jeg opplever de, ålræite folk til å vedlikeholde og lage den? Vil vi ha et profft forum uten reklame, og med bedre muligheter for customising av utseende og funksjon enn det vi har her?
|
|
|
Post by callior on Jun 10, 2007 8:17:38 GMT 1
Jeg kunne tenke meg å ha en løsning hvor man kunne kjøpe lodd en gang i året, men også betale "bidrag" med paypal når man har litt ekstra/føler for det ellers i året. For kommer loddtrekningen på feil tidspunkt, er sjansene til stede for at jeg er lutfattig Samtidig kan det være et problem å dekke hele kostnaden med få medlemmer. Hva gjør vi hvis pengene ikke dekker serverkostnadene? Jeg vil gjerne bidra med tekst, og kan sikkert bidra med bilder også selv om mine kunnskaper på det området er heller... manglende Ja, jeg kan tenke meg en webside for bjd i Norge. Gratis hosting er selvfølgelig en bonus, så lenge vi slipper unna å måtte ha alt for mye reklame på siden (nå snakker jeg om flash/popup reklamer, linkback til Japani er selvfølgelig en must om det er de som kommer med hostinga ^^) Jeg er veldig med på å samarbeide med Japani, spesielt etter hva jeg har hørt av deg.
|
|