|
Post by skumring on Jun 10, 2007 10:40:20 GMT 1
Det blir ikke en eneste reklame eller popup på sidene, de gutta der har en ram antireklamepolicy! Dersom pengene ikke strekker til dekker jeg kostnadene. Eller vi utvider loddsalget til de andre dukke boradsene. Dersom vi har attraktive premier tror jeg ikke det vil bli et problem.
|
|
|
Post by CHANGEME on Jun 10, 2007 13:39:19 GMT 1
Høres bra ut, det, Skumring. Hadde vært moro med en norsk side om bjd, utenom forum. For utenforstående kan forum fort bli litt forvirrende, samme hvor ryddig det er lagt opp. Da er det enklere å se seg omkring på en infoside.
|
|
|
Post by ziggy on Jun 10, 2007 18:37:18 GMT 1
Oi, ja, Skumring, jeg fortalte jo deg hva jeg syntes egentlig, men jeg tror kanskje ikke det helt kom fram. Eller kanskje jeg bare er kjip? xD
Først og fremst, stand/treff på DesuCon, høres skikkelig stilig ut. Betale litt for å ha en stand er sikkert overkommelig også. Jeg veit jo ikke når det er men det er helt klart noe jeg kunne tenkt meg å være med på.
Når det gjelder nettside/forum/infoside på Japani... Jeg må ærlig innrømme at å være et underforum eller noe sånt ikke frister noe særlig, og nå har vi jo et forum som funker bra her:)
Aller helst hadde jeg sett at vi hadde hatt vår egen nettside. Jeg er villig til å delta i lotteri, som virker som en kjempegod i det, og når jeg har mulighet til det vil jeg gjerne bidra økonomisk på annet vis. Bilder og tekst er jeg også med på å bidra med, om jeg kan.
Jeg må ærlig innrømme at jeg syns det appelerer mer å bygge opp en egen nettside for oss, enn at noen andre skal gjøre det. Det er sikkert mer jobb men jeg synes det er en bedre løsning enn at noen annen skal styre det for oss. Jeg har ganske lite erfaring med å lage nettsider, men jeg tror vi kunne fått det til jeg.
Poenget mitt er at, selvsagt er en link på feks Japani.no en fin ide, men jeg vil for å være helt ærlig, heller at vi skal ha en egen nettside å bygge opp vår egen community, om dere forstår hva jeg mener. Det er selvsagt morro å få informert folk om nettside/forum da, for det er jo fint om det er flere som joiner denne hobbien:)
Håper jeg ikke virker vanskelig eller noe nå >.< Det er slettes ikke meningen. Og jeg syns ikke at vi skal isolere oss og ikke ha noe med andre communities og hobbier og gjøre! Jeg vil bare ikke at vi skal være en del av noe annet alt for tett, når jeg mener at vi kan klare oss fint selv.
Uuugh. Dårlig til å formulere meg. Håper dere skjønner hva jeg mener >_>
|
|
|
Post by callior on Jun 11, 2007 8:21:34 GMT 1
Hehe, Ziggy, alle meninger er tillatt. Jeg er ikke helt enig med deg, da. Noe fordi det norske communitiet er så lite at all hjelp vi kan få (spesielt økonomisk) er satt pris på. Noe fordi dette ikke er begynnelsen og enden på saken; hvis vi senere finner ut at det ikke funker er det bare å bytte server osv. Men dette kan være en veldig god start, tror jeg.
Jeg er også litt keen på å beholde boardet, men samtidig, hvis vi kan få en bedre boardløsning gratis kan jo det også være kjekt... jeg har liksom ikke helt bestemt meg hva jeg synes om akkurat det ^^
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jun 11, 2007 8:37:23 GMT 1
Jeg har egentlig ikke noen meninger om det i det hele tatt. Men jeg er mye mer interessert i et egent forum der enn et underboard på japani. Er sikker på at eierene er fornuftige, men resten av forumet... ...Jeg liker egentlig ikke forum. Har ikke postet på DoA på evigheter bortsett fra kryss-posting av bilder, fordi forumet er alt for stort.
Lotteri er en god ide, og å poste på andre forum er vel også det. Mener å huske at lotteri ikke er tillatt på DoA, da.
Jeg bidrar gjerne med tekst og bilder, men det må vente til jeg kommer tilbake til Norge. Har ikke tid før det.
|
|
|
Post by ziggy on Jun 11, 2007 12:11:10 GMT 1
Joda, jeg skjønner hva du mener Callior, absolutt. Jeg er mer med på å ha en nettside ordnet for oss og beholde dette forumet da.
|
|
|
Post by skumring on Jun 11, 2007 13:06:32 GMT 1
Ingen som er kjip her, alle meninger er tillatt. Og hvis det ikke var det, så hadde jeg sikkert vært den som var dødskjip egentlig Det er jo ikke snakk om at de skal eie nettsiden vår, det er det vi som gjør, og det er vi som lager den, bestemmer hva som skal være på den og allting. Det vi derimot kommer til å gjøre er å spare 50 kroner i måneden på å få den hostet gratis. den blir ikke en del av japanisiden hvis vi ikke vil det, og vi vil fortsatt ha vårt eget lille og oversiktlige forum med en proffere løsning, det vil ikke bli en del av det store japaniforumet, men vi kommer til å ha de som eier japanisidene som samarbeidspartnere som vi kan få hjelp fra, gratis. dette er snakk om hjelp hvis vi har problemer med layout, koding av sider og generelle tips om websider. Og vi kan alltids gå tilbake til å ha dette forumet og hoste hjemmesiden vår på en annen server som vi betaler for isteden, det er ingenting som må være slik hvis vi ikke er fornøyd, men det er verdt å prøve ut, synes jeg da.
|
|
|
Post by ziggy on Jun 11, 2007 14:55:44 GMT 1
Ja, ok, men da er jeg med. Jeg var litt trøtt da jeg leste igjennom det du har skrevet fra før, sorry. Poenget mitt var bare at jeg ikke ville at vi skulle være et underforum i et annet forum, eller at nettsiden ikke var noe vi fikk kontroll over og sånn.
Men, ye, det høres ut som om det er verdt å prøve ut. Som du sier, dersom vi ikke er fornøyd med hvordan ting fungerer så er det jo bare å ordne det på en annen måte.
|
|
|
Post by skumring on Sept 21, 2007 10:30:26 GMT 1
Tilbake til det originale temaet på denne tråden Desucon 2 www.desu.no/ Vi får en stand der hvis vi vil, det er helt definitivt. Jeg kan printe flyers på jobben, og websiden skal være oppe før Desucon 2, så da har vi noe å skilte med. Det jeg lurer på er om noen er interessert i å komme til Oslo for å: * stå på stand * la dukkene cosplaye * ha et hyggelig dukkemøte * spise middag hos meg etter Desucon 2 Desucon 2 blir lagt til en helg, så vi kan ha dukkemøte utenom også.
|
|
|
Post by callior on Sept 21, 2007 14:28:08 GMT 1
Det er umulig for meg å si ja eller nei uten å vite hvilken helg det er... Selv om det er i en helg, må jeg vite når for å få fatt i bilett frem og tilbake. Men får jeg vite det tidsnok, og det er en helg det passer, har jeg kjempelyst å komme.
|
|
|
Post by avnia on Sept 21, 2007 15:04:20 GMT 1
Når er det desucon 2 er? Jeg er svært interesert i å komme...hadde vært hyggelig med en tur
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 21, 2007 22:22:06 GMT 1
De burde definitivt ha satt opp en dato. Lettere å finne ut av ting da. Spesielt hvis man skal ha dukke cosplay, det tar tid å sy. (Spesielt når man ikke har symaskin)
|
|
|
Post by callior on Sept 22, 2007 10:17:23 GMT 1
Hehe, that's true. Hadde vært morro å lage en Hinaichigo-cosplay til Spurv... Og kanskje Souseiseki til Rasmus
|
|
|
Post by skumring on Sept 22, 2007 11:02:49 GMT 1
Jepp, det er synd datoen ikke er offentliggjort enda. Håper den blir det fort som svint.
Jeg har tenkt Casilda - Skumring fra Elfquest Mouse - Ronja Røverdatter Master Dane - Ulven i Rødhette og Ulven Lusisen - Rødhette (hvis hun henger sammen til da da, hvis ikke så får Mouse cosplaye to roller)
|
|
|
Post by avnia on Sept 22, 2007 12:26:10 GMT 1
|
|