Reila
Tiny
Aha~n
|
Post by Reila on Sept 22, 2007 13:06:08 GMT 1
Hadde vært morsomt å vært med på noe sånt. Men er litt vanskelig å si om jeg kan eller ikke, med tanke på når det er på dagen (datoen er null problem. Jeg har masse fritid XD ). Virker litt bortkastet å måtte dra veldig tidlig fordi jeg må rekke bussen hjem (men er jeg heldig, så kanskje jeg har fått lappen til da, så da er det jo ikke noe problem!) Tenkte jeg skulle dra på DesuCon denne gangen.. Var ikke på forrige, og det virker som jeg gikk glipp av noe Bare finne ut noen som Diya og Tudor kan cosplaye~
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 22, 2007 22:38:29 GMT 1
Mange av dukkene mine er jo per definisjon "cosplay" dukker, da, siden de er basert på video spill. Men jeg har ikke tid til å sy ett FF antrekk før DesuCon, ville jeg tro, langt mindre nok til hele gjengen. Det eneste som ikke har ett tonn med detaljer er Flea sitt. Magus sitt er ikke så ille heller, men det krever en ljå, og jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal lage den. Kefka og Leo er designet av Yoshitaka Amano. Altfor mye detaljer!Men jeg kan muligens drasse meg ned selv om jeg ikke har dukkene i cosplay, da. (Og hvis jeg fikser den fordømte kappen til Kefka er han temmelig gjenkjennelig som seg selv uten et "korrekt" antrekk...) Kan alltids stå/sitte i en stand. Kan slå to fluer med en smekk og strikke dukketøy i mens. Grei måte å holde menneskemengdefobien i sjakk...
|
|
|
Post by callior on Sept 23, 2007 9:44:30 GMT 1
Jeg joiner ihvertfall i standen med mine to. Sitter og pusler med en ide om Rozen Maiden cosplay, men vi får se hvordan tiden og kompetansen strekker til... I værste fall får de komme slik de vanligvis ser ut. Spurv ser jo uansett gal nok ut til å sikkert få litt oppmerksomhet.
|
|
|
Post by skumring on Sept 28, 2007 15:06:21 GMT 1
Datoen er satt for DesuCon 2 Lørdag 17 November 2007
Da kan vi virkelig begynne å planlegge.
|
|
|
Post by callior on Sept 28, 2007 17:01:52 GMT 1
Jeg er med på stand og møte, og har bestilt biletter. ^^ Kommer til å bli kjempemorro! Hva slags stand skal vi egentlig ha? Kanskje noen bilder fra dollmaster og rozen maiden, og jeg tenkte å ta med noen parykker og øyne, så folk kan se alt man kan bytte ut Noen andre ideer?
|
|
|
Post by skumring on Sept 28, 2007 18:40:10 GMT 1
Vi kan ha cosplay på standen vår og lage en liten scene som dukkene kan opptre på. OK, en stor scene da, siden Dane og de andre store gutta (les: shas dukker) må få være med på noe morsomt også.
Jeg kan printe en plakat på jobben 40 bred og 2 meter lang, men aner ikke hva vi skal ha på den, så forslag er velkommne. Bilder, info whatever.
Jeg kan lage visittkort for bjd.no også. Kanskje kult å ha bilder av dukkene våre på forsiden og adressen på baksiden? Hvis det høres kult ut for dere, så er det bare å sende bilder til meg, så skal jeg printe kort til oss. Bildene bør være 10x15 og 300dpi
|
|
Reila
Tiny
Aha~n
|
Post by Reila on Sept 28, 2007 19:42:22 GMT 1
Jeg er med (Og Tudor og Diya også xP De kommer nok til å cosplaye noe også. I motsetning til meg~)
|
|
|
Post by callior on Sept 28, 2007 20:05:52 GMT 1
Jeg stemmer for å bruke bildet av Cassilda som du brukte på flyersene. Du kan kanskje poste det her så andre kan se? Visittkort er kjempeide! Jeg kan ta med sofaen jeg har til cosplay tingene... Og jeg skal i det minste prøve å bli ferdig med Souseseki kostymet før Desucon. Kan ikke love noe om Suoseseki, da. I værste fall får Spurv gå i fjærkjolen sin Og om noen har en god ide til plakat, ville det være fint. For jeg er HELT blank.
|
|
|
Post by avnia on Sept 28, 2007 21:05:41 GMT 1
Åhhh....jeg er med, tar med Jamilie på turen og.....bare jeg får parykken hennes i tide
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Sept 28, 2007 23:51:15 GMT 1
Kan dessverre ikke dra dit. Jeg har tre eksamener mellom den 14. November og den 19. November. Når pensum nesten bare er Freud trenger man den lesetiden man kan få.
|
|
|
Post by callior on Sept 29, 2007 9:39:19 GMT 1
Ai, skjønner jeg godt, Sha. Bedre lykke neste år, ne? Avnia: YAY! Gleder meg masse til å se dere
|
|
|
Post by skumring on Sept 29, 2007 12:09:56 GMT 1
Da ser det ut som vi blir en hel gjeng jo! Avnia, Reila, Callior og meg, men jeg kommer nok til å være opptatt med fotostand en del av dagen også. Dette blir dødskult! Sha! Lykke til på eksamnene dine. Freud, jeg grøsser på ryggen bare ved tanken på å skjønne noe som helst av den fyren. Du får heller se om du har tid til å komme på neste DollConN, kanskje det til og med kan være i Bergen, jeg vet at jeg godt kunne tenke meg en tur oppover Slik så DollConN flyeren ut: Jeg kan sikkert ta noen andre bilder vi kunne brukt også, det her begynner jo å bli litt gammelt.
|
|
|
Post by avnia on Oct 1, 2007 20:22:52 GMT 1
Bare lurer på en ting....skal vi kle oss ut også, eller bare dukkene?
|
|
|
Post by skumring on Oct 3, 2007 7:33:16 GMT 1
Det blir cosplay for mennesker, så du får lov til å kle deg ut du også. Og hvis Jamilie skal spille en Rozen Maiden dukke kan jo du spille ett av menneskene fra Rozen Maiden, så kan dere cosplaye sammen. Det hadde vært kjempekult.
|
|