|
Post by aangell on Jul 3, 2007 20:34:47 GMT 1
Tenkte vi kunne ha en egen thread om hvordan du gjør dine face-up triks fra a til å. Her kan du å skrive hvor du kjøper produktene dine til face-up. Hvordan du først begynte å male face-up. Legg gjerne noe til hvis jeg har glemt noe.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jul 4, 2007 12:59:37 GMT 1
Vil ikke påstå jeg har noen spesielle triks, men... Jeg kjøper mesteparten av utstyret mitt hos Nordbye i Bergen. De har 10% studentrabatt, som er kjekt, men det som drar meg tilbake dit er at de har Derwent akvarellblyanter og Rembrandt pastellkritt til en grei pris, og i løssalg. Ellers bruker jeg q-tips fra Nille og pensler jeg har kjøpt fra Dick Blick. Jeg bestilte MSC fra Domuya i 2004, og har klamret meg til siste resten av den (men skal smugle inn mer fra Japan i undertøy-posen min) Som gloss har jeg pleid å bruke klar neglelakk, men har nå kjøpt Tamiya "clear enamel paint" hos Volks. Jeg begynner med to lag MSC for å gi pastellene noe å gripe fatt i, og deretter legger et lag med pasteller på leppene, rundt øynene og som base for øyenbryn. Nytt lag med MSC og deretter mer pastell. Jeg gjentar dette til jeg er fornøyd med fargen, legger enda et lag MSC, og så maler jeg øyenvipper, eyeliner, linjer på leppene og første del av øyenbrynene. Enda mer MSC, og så detaljer på øyenbrynen og lysere linjer på leppene hvis ønskelig. På dette stadiet maler jeg ofte hvite linjer mellom øyenvippene også. Så sprayer jeg to lag med MSC, og deretter legger gloss på leppene og rundt øynene hvis det er en del av looken. Begynte å male faceups fordi jeg hadde en veldig spesifikk idé for hvordan 'Dina skulle se ut og jeg var for paranoid (og blakk) til å sende ham vekk for faceup. Jeg er langt fra verdens beste på faceups, men jeg har helt klart blitt bedre fra den første til de to siste jeg gjorde. Har planer om en detaljert tutorial når jeg kommer hjem. To, faktisk, en for mer dramatiske faceups og en for mer naturlige. Jeg har fire dukker som definitivt trenger bedre faceups.
|
|
|
Post by aangell on Jul 4, 2007 14:04:07 GMT 1
Hvordan fjerner du face-up'en og neglelakken? Vann og neglelakk fjerner?
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Jul 4, 2007 15:08:28 GMT 1
Jeg har pleid å bruke klar neglelakkfjerner, siden typen med farge kan farge av, men fordi aceton ikke er bra for resin planlegger jeg å investere i en stor flaske med "Winstor and Newton brush cleaner" når jeg kommer hjem. Vann gjør veldig liten nytte på noe som er sprayet med MSC.
|
|
|
Face-up
Jul 14, 2007 21:46:54 GMT 1
Post by aangell on Jul 14, 2007 21:46:54 GMT 1
Ingen flere som skulle skrive triksene sine ?
|
|
|
Face-up
Jul 15, 2007 13:00:51 GMT 1
Post by skumring on Jul 15, 2007 13:00:51 GMT 1
Joda, jeg har ikke så mange triks akkurat, siden den eneste jeg har gjort faceup på er Dane. men jeg kan jo dele det jeg har.
Jeg brukte vanlig husholdningssprit til å fjerne den gamle faceupen hans. men så må det sies at jeg var i Danmark på det tidspunktet og har ikke funnet noe sånnt her i Oslo, så nå bruker jeg terpentin til å rengjøre resinen. Det ser ut til å virke veldig fint.
Til faceup har jeg brukt pastellkritt. enten ved å børste det på tørrt for å blushe eller med vann for å male.
Øyevipper har jeg limt fast med vanlig trelim på orange flaske, for det var det jeg hadde tilgjengelig.
Jeg har også laget min egen maling av pigment og blank flytende akrylbase, det ser ut som tykk skummet melk, men blir gjennomsiktig når det tørker. Og så har jeg planer om å lage mine egne pasteller dersom jeg får gavekort på KEM til bursdagen min.
jeg har sikkert en masser med tips å dele etter at jeg har satt sammen Lusisen min, så jeg kan jo komme sterkere tilbake da.
|
|
|
Face-up
Jul 15, 2007 22:34:23 GMT 1
Post by callior on Jul 15, 2007 22:34:23 GMT 1
Husholdningssprit kan kjøpes på apoteker, hvor det går under navnet "70% sprit for sterilisering av overlflater" eller lignende saker. Det er lett å få fatt i, men bør brukes med vinduet åpent da man til tider trenger mye for å få vekk face uppen og fordi det inneholder metanol (aka. tresprit aka. farlige saker)
Trelim er veldig bra for øyevippe, det har jeg også erfart ^^
|
|
|
Face-up
Jul 18, 2007 10:26:50 GMT 1
Post by avnia on Jul 18, 2007 10:26:50 GMT 1
Jeg bruker vanlig akrylmaling når jeg skal male ansiktene til dukkene mine, men til leppene (for glans) bruker jeg warhammer og modell lakk. Synes de får en søt farge av den....men litt dyr
|
|
|
Face-up
Jul 18, 2007 11:44:31 GMT 1
Post by skumring on Jul 18, 2007 11:44:31 GMT 1
Takk for sprit-tipset Callior! Nå kanskje jeg slipper den forferdelige terpentinlukten som henger igjen i flere timer etter at jeg har skrudd igjen korken.
|
|
|
Post by aangell on Aug 18, 2007 5:23:54 GMT 1
Den derre cat lip mod som Naiara har i commision shopen sin på DoA, er det mulig å få lippene tilbake til "vanlig" igjen da? Viste ikke om andre plasser jeg kunne spørre ^^,
|
|
|
Face-up
Aug 18, 2007 16:53:38 GMT 1
Post by skumring on Aug 18, 2007 16:53:38 GMT 1
Du kan alltids modde tilbake leppene med putty, men fjerner du resin, så fjerner du resin.
|
|
|
Face-up
Aug 18, 2007 20:32:26 GMT 1
Post by aangell on Aug 18, 2007 20:32:26 GMT 1
Putty? Nei, da tror jeg at jeg dropper det altså ^^
|
|
|
Face-up
Aug 20, 2007 19:23:51 GMT 1
Post by aangell on Aug 20, 2007 19:23:51 GMT 1
Oh no. Jeg trenger MSC eller noe lignede fortest mulig! Chise er blitt sendt Så vil ha det før hun kommer! Regner med at hun er her innen 1 eller 1 1/2 uke. Noen som har en flaske til overs, noe jeg kan låne eller kjøpe?
|
|
|
Face-up
Aug 20, 2007 20:30:05 GMT 1
Post by Shaded Mazoku on Aug 20, 2007 20:30:05 GMT 1
Har en åpnet boks du kan låne av, hvis du vil. Det skal være nok til i allefall en dukke til i den, antageligvis mer. (Hvis ikke har jeg en annen med litt igjen i, også.)
|
|
|
Face-up
Aug 20, 2007 20:54:35 GMT 1
Post by aangell on Aug 20, 2007 20:54:35 GMT 1
Oo, takker. Men vil helst betale deg ^^ Har bestilt en flaske hos skumring, men den kommer vist ikke om 2 ukers tid. Men skal først se om hun får dem før jeg får Chise, for da er det ikke nødvendig ;3
Emm, foresten hvor bor du i Bergen?
|
|