|
Face-up
Aug 25, 2007 21:21:27 GMT 1
Post by aangell on Aug 25, 2007 21:21:27 GMT 1
Har litt lyst å reise dit som utveklingsstudent til neste år, men vet ikke om det blir noe av pag. love.
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Aug 26, 2007 0:43:37 GMT 1
Det tidligeste jeg kan være i byen er halv to, men ellers er det ikke viktig for meg når og hvor.
Var i Japan i nesten fem måneder som utvekslingsstudent, men for å være helt ærlig er jeg glad for å ha kommet meg vekk derfra. Veldig fint land, og sikkert flott å besøke som turist, men å bo der og studere var bare stress. Ingen på skolen snakket engelsk noe særlig, det var et tonn med papirarbeid hele tiden, og folk er temmelig rasistiske der borte.
|
|
|
Post by aangell on Aug 26, 2007 1:00:14 GMT 1
Wææh, trodde japanesere var noen av de snilleste og høflige folkeskalgene! Hvordan rasistiske?
På mandag er jeg ikke ferdig på skolen før 15:15, så er vel i byen 15:25 eller noe sånt.
Hva sier du til at vi møtes på cafen i 5 etg. på galeriet klokken 16:00? Så oppfinsom var jeg ^^ Hvis ikke dette passer så er jeg åpen for andre alternativer!
|
|
|
Post by Shaded Mazoku on Aug 26, 2007 2:07:49 GMT 1
Joda, de er veldig høflige. Så lenge du ikke snur ryggen til. Plukket opp en hel masse kommentarer av typen "dumme utlending" bak ryggen min som de trodde jeg ikke kom til å skjønne. Og barna stirrer som om de aldri har sett en ikke-asiat før, og peker på folk i butikkene. De har også en lei tendens til å tro at alle utlendinger er amerikanere, men akkurat det er mest morsomt. Det er ikke så ille midt i sentrum av en by, men jeg bodde litt utenfor Tokyo, i Kawasaki, og der var det mye blikk og kommentarer og få.
Det funker fint. Skal se etter en limpistol, så da kan jeg gjøre det først. Mobilnummeret mitt er 95967606. Forøvrig er jeg forholdsvis lett å se. Har rosa-rødt hår og en meget sort garderobe. *ler*
|
|
|
Face-up
Aug 26, 2007 10:26:42 GMT 1
Post by aangell on Aug 26, 2007 10:26:42 GMT 1
Hmm, der kom det noe negativt om japanesere git. Trodde ikke at jeg skulle være så heldig å høre det altså :3
Limpistol?
Jeg er har gyldent hår ca. ned til byrstene. blå dongeri bukse, svart og hvit singlett. Har sikkert endel "bagasje" med i tilleg ^.^ Bare sånn at du vet det er jeg ikke det at jeg ikke vil snakke med deg eller har det travelt hvis jeg ikke sier så mye. Er ofte litt "tilbake holden" i begynnelsen før jeg blir kjent med folk og folk tyder dette som oftes feil! Men etter hvert kommer det seg og da blir jeg ganske så barnslig (^^")
Så lurte jeg på om jeg kunne ta med Chise, og at du gir meg en slags leksjon hvordan jeg tar av og på hodet til henne. Kanskje også hendene, hvis ikke det gjøres på samme måten. Og igjen sier jeg det, du kan få betalt for MSC og leksjonen.
|
|
|
Face-up
Aug 26, 2007 14:38:12 GMT 1
Post by Shaded Mazoku on Aug 26, 2007 14:38:12 GMT 1
For all del, det er masse positivt med Japan. Det er bare et vanskelig land å bo i hvis man ikke leser kanji, fordi det er mangel på gode engelsk-kunnskaper, mye byrokrati, og kanji over alt. Måtte bruke ordbok for å kjøpe mat. *ler* Og japanerene har en litt sånn "oss mot alle de andre" holdning, men jeg er ikke sikker om de vet det selv. *ler*
Skal prøve meg på hot glue sueding på Magus og Leo så de kan posere som noe annet enn i "våt mopp" stil. XD
Jeg babler sikkert nok for to. Jeg blir nervøs rundt folk jeg ikke kjenner godt, og da har jeg en tendens til å mase.
Bare ta henne med. Har så pass mange dukker av forskjellige typer at en av dem må vel ligne litt på DoC typen. *ler* Og ikke tenk på betaling. Boksen kostet vel en ca. 35 kroner ny, og jeg har brukt en god del av den. Ikke akkurat noe verdifullt.
|
|
|
Face-up
Aug 26, 2007 14:44:28 GMT 1
Post by aangell on Aug 26, 2007 14:44:28 GMT 1
Okei, takker. Da snakkes vi morgen. Gleder meg!
|
|
|
Face-up
Oct 22, 2007 15:00:33 GMT 1
Post by noni on Oct 22, 2007 15:00:33 GMT 1
Husholdningssprit kan kjøpes på apoteker, hvor det går under navnet "70% sprit for sterilisering av overlflater" - er dette skadelig for dukken? White spirit er iallefall skadelig D< så jeg leter etter gode alternativer.
|
|
|
Face-up
Oct 22, 2007 20:06:05 GMT 1
Post by callior on Oct 22, 2007 20:06:05 GMT 1
White sprit er noe HELT annet! Mens white sprit brukes til å strippe vekk maling er desinfeksjonssprit brukt for overflater o.l. for å drepe bakterier. Jeg har brukt det daglig på hendene mine over lengre tid (pga. studiene) uten noen problemer bortsett fra litt tørre hender ^^
Nå skal jeg ikke garantere for noe stoff, men hvis du tester stoffene inni headcappen først gir det ofte en god idé om hvordan det vil se ut på selve dokka.
|
|
|
Face-up
Oct 23, 2007 13:36:50 GMT 1
Post by noni on Oct 23, 2007 13:36:50 GMT 1
Ah, men hva kan man bruke for å fjerne faceup?
når blir white sprit eller husholdningssprit brukt? Er litt usikker @_@;
|
|
|
Face-up
Oct 23, 2007 16:51:22 GMT 1
Post by callior on Oct 23, 2007 16:51:22 GMT 1
ALDRI white sprit. ALDRI aceton (jeg har brukt det uten problemer, men jeg har sett bilder av dukker som har fått ansiktet smeltet av ved å bruke det, så jeg ville virkelig ikke anbefale å forsøke. Luts og Mythdoll smelter av aceton).
Jeg ville anbefale desinfeksjonssprit og en slik macic sponge (Skumring har mye bedre peil på hva de heter enn jeg har... de er uansett å få kjøpt i Norge!) hvis du må fjerne en face up. Gjerne bruke en tre-tannpirker i kriker og kroker som er vanskelige å få rene.
|
|
|
Face-up
Oct 24, 2007 21:49:05 GMT 1
Post by skumring on Oct 24, 2007 21:49:05 GMT 1
Ok du får fatt i tre forskjellige magiske svamper her i Norge. Sjekk denne tråden på doa for nermere informasjon. denofangels.com/forums/showthread.php?t=165482 post nummer 12 i den tråden er om norske svamper som er tilgjengelig. Desinfeksjonssprit fra apoteket og en magisk svamp + en god porsjon tålmodighet skulle få vekk gammel faceup. Du kan også bruke terpentin. Terpentin stinker til høye himmels, men det er bra, for det får deg til å åpne vinduet mens du holder på, noe som er sunt uansett hva slags løsemidler du bruker. Åpne vinduet, eller jobb ute! Jeg har brukt både desinfeksjonssprit og terpentin på mine dukker, og begge deler virker fint på resin.
|
|
|
Face-up
Oct 24, 2007 22:17:35 GMT 1
Post by Shaded Mazoku on Oct 24, 2007 22:17:35 GMT 1
Noen anbefaler også Winsor and Newton Brush Cleaner, som du kan få kjøpt fra www.dickblick.com/, som også selger veldig tynne pensler, passende til faceup. Har dessverre ikke funnet den typen penselrens i butikkene her.
|
|
|
Face-up
Oct 25, 2007 14:27:19 GMT 1
Post by noni on Oct 25, 2007 14:27:19 GMT 1
Takk takk! Det var veldig fin informasjon å få med seg for å fjerne faceup. Da skal jeg prøve å få tak i desinfeksjonssprit + swiffer magic eraser for dette. n__n <3
|
|
miharu
Tiny
BUNNIES O.o
|
Post by miharu on Jan 10, 2008 0:57:31 GMT 1
Jeg vurderer sterkt å spare til Shoyo fra Dollzone, men var ikke helt fan av face up'en på fullset'et. Er det enkelt å fjerne face up på dukker derfra? Eller er det bedre å bare kjøpe hode og kropp og gjøre alt fra bunnen av? Sliter litt fordi jeg likte alt utenom face up'en...
Visste ikke helt hvilken tråd jeg burde poste i...
|
|