|
Post by ziggy on Feb 2, 2008 2:02:34 GMT 1
Heisann! Jeg har sendt ut en sånn generell informasjonssak til dere som er påmeldt. Si i fra om det er noen som ikke har fått den!
|
|
|
Post by skumring on Feb 2, 2008 14:40:17 GMT 1
Er det noen som skal nedover med toget som går i retning Oslo på søndagen? Hadde vært fint å koordinere dersom vi er flere enn meg. Tog som går på søndagen er: søn 24. feb avreise:15:25 ankomst:22:12 søn 24. feb avreise:23:05 ankomst:06:43
Lurer på hvilket jeg skal ta, og om jeg reiser alene eller får selskap?
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 2, 2008 22:15:48 GMT 1
Mye koster tog forresten? ^^; (er student forsåvidt, men vet ikke hvor mye billigere det evt. blir)
|
|
|
Post by callior on Feb 2, 2008 22:36:19 GMT 1
Sjekk nsb.no. Der kan du skaffe lavprisbilletter om det er noen igjen + sjekke forskjellen på voksenbilletter og studentbilletter.
|
|
|
Post by skumring on Feb 3, 2008 20:51:40 GMT 1
Hadde du tenkt å kjøre ned eller Harle? Passer det seg sånn og blir billigere, så deler jeg gjerne på bensin ett stykke, for jeg er ikke student, og får ikke billigere tobliletter.
|
|
|
Post by ziggy on Feb 8, 2008 0:23:07 GMT 1
Hei, Harle; Vet ikke om du fant det ut, men jeg tror studentrabatten er på 25% (mulig jeg er på villspor her, men mener det var det sist jeg reiste). Hadde vært veldig morro om du kom da!
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 8, 2008 2:57:06 GMT 1
Jeg tenker fortsatt på det ^^; I dag ville dessverre bilen min ikke starte, så vet ikke om den blir fikset i tide heller (avhengig av bil ellers også..) Får se! Og jeg har gjerne med folk om jeg kjører
|
|
|
Post by nellie on Feb 8, 2008 8:05:21 GMT 1
Studentrabatten er på 25 % på tog, også går lavpriseksressen mellom oslo og trondheim, den er ganske billig. www.lavprisekspressen.no
|
|
|
Post by ziggy on Feb 8, 2008 12:06:49 GMT 1
Ja, lavprisekspressen tar hundreogfemti år, men det er en behagelig måte og reise på. Jeg og nellie reiste med den til Oslo i fjor. Bussene er skikkelid deilige med masse plass, og kaffe og te:)
|
|
|
Post by avnia on Feb 8, 2008 17:15:21 GMT 1
dag ville dessverre bilen min ikke starte, så vet ikke om den blir fikset i tide heller (avhengig av bil ellers også.. Har du sjekket batteriet (om det er vann på det) Laget bilen noen rare lyder eller er den helt død? (egne erfaeringer med død bil) Og jeg kan holde et lite Kyse kurs hvis folk vil. Må bare se over hva som trengs for å lage en
|
|
harle
Tiny
^__^
|
Post by harle on Feb 8, 2008 20:51:52 GMT 1
Jeg har fått igang bilen igjen, men vurderer også denne lavpris-greia.. Må sjekke om jeg skal jobbe også ^^; (noe som ser ganske sannsynlig ut). Sjekker det ut i morgen. Og se om ikke jeg har vinterferie da også :3
|
|
|
Post by avnia on Feb 8, 2008 23:53:49 GMT 1
Endelig betalt Har endelig telt over tingene man trenger til en kyse, hvis noen har lyst å lage en. Eller man kan bare slappe av mens jeg prøver å fikse en ny en. En pakke kraftig filt: 4-5 mm 25x35 cm, holder til ca 2 kyser (en stor og en liten) nøytral farge Stoff/tekstiler: 2 forskjellige typer (en til fôr og en til "påkledning") Föret trenger ikke være store biten, men påkledningen trenger muligens litt mer...de stoff stykkene som selges i quilte str er passe stor Sytråd: En vanlig tråd til å matche stoffet og en kraftig/sterk tråd til syingen av kysa Nåler: synål, og jeg anbefaler en god del stoppenåler Pynt: Silkebånd, blomster, fjærer, bær, blonder, hva enn hjertet måtte begjære...tror ikke det går ann å overdrive med det. Anbefaler minst 1 mtr med silkebånd (ca 1 cm) til å skjule skjøten mellom bremmen og lua + til å binde under haka. Uhm...hadde vært greit å vite hvor mange som er interesert, slik at jeg har fått kopiert opp mønsteret + hvilken størrelse de vil ha den i
|
|
|
Post by skumring on Feb 9, 2008 0:03:47 GMT 1
Jeg vil lage en kyse. SD-størrelse tror jeg, så kan jeg lage brun Holly Hobbie kjole som matcher.
Tar du med filt eller?
|
|
|
Post by ziggy on Feb 9, 2008 4:54:42 GMT 1
Kunne sikkert vært morro å lage kyse:) Kan jeg foreslå en ting? De som har noe de kan lære bort, si i fra her, og hva som trengs til å lage det. Kanskje folk kan "melde" seg på til den personen som skal holde det kurset liksom?
|
|
|
Post by callior on Feb 9, 2008 12:22:46 GMT 1
*rekker opp handa* Jeg har sko/tøfler å lære bort, er ikke helt sikker om det blir med eller uten hard såle da jeg sliter veldig med å finne tykk lær til sålen. Men jeg har enorme mengder skinn, og bittelitt filt i tilfelle noen foretrekker det som materiale.
|
|